Koncepcja budowania wizerunku firmy ubezpieczeniowej na przykładzie Allianz Polska poprzez dystrybucję produktów ubezpieczeniowych oraz działania public relations

Ładowanie...
Miniatura

Data

2007

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Niniejsza praca ma na celu omówienie poszczególnych elementów public relations oraz skonsolidowanej polityki dystrybucyjnej w trwałym kreowaniu wizerunku firmy ubezpieczeniowej. W związku z powyższym za zasadne uznano przyjęcie następującego celu badawczego: identyfikacji i skutków jakie wynikają dla zakładu ubezpieczeń z faktu zastosowania narzędzi public relations oraz wykorzystania pośredników ubezpieczeniowych do dystrybucji jego produktów. Uznano, że rozwiązanie problemu badawczego wymaga udzielenia odpowiedzi na następujące pytania cząstkowe: 1. Na czym polega dystrybucja ubezpieczenia? Jaki jest produkt, który jest dystrybuowany? Jaki jest związek pomiędzy dystrybucją a innymi zadaniami zakładu ubezpieczeń? 2. Jakie funkcje pełni kanał dystrybucji wobec zakładu ubezpieczeń? 3. W jakim zakresie poszczególne kanały dystrybucji są wykorzystywane obecnie w dystrybucji ubezpieczeń i jak zakład ubezpieczeń ocenia skutki tego wykorzystywania? 4. W jaki sposób narzędzia public relations można zastosować w kanale dystrybucji?

Opis

Słowa kluczowe

marketing usług ubezpieczeniowych, marketing-mix, usługa ubezpieczeniowa, public relations, kreowanie wizerunku, komunikacja wewnętrzna, skuteczność PR, kanały dystrybucji, pośrednictwo ubezpieczeniowe, Internet, rynek ubezpieczeń w Polsce

Cytowanie