Ocena rozwoju oraz konkurencyjności firmy meblarskiej sektora MSP na przykładzie przedsiębiorstwa Cezar Sp. z o.o.

Ładowanie...
Miniatura

Data

2011-07-26 19:09:36

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem pracy jest próba oceny konkurencyjności firm meblarskich w gospodarce na przykładzie firmy Cezar Sp. z o.o. należącej do sektora MSP. Metody badawcze, które zostały zastosowane w pracy pozwoliły uzyskać odpowiedź na pytanie, czy tego typu przedsiębiorstwa mogą być konkurencyjne? Praca składa się z dwóch części: teoretycznej oraz praktycznej. W pierwszym rozdziale została zaprezentowana charakterystyka przemysłu meblarskiego w Polsce. Przedstawiono dzieje meblarstwa, asortyment oraz techniki i sposoby wytwarzania mebli sięgające od czasów starożytnych po współczesne. W drugim rozdziale wprowadzono definicję małego i średniego przedsiębiorstwa, zobrazowano rozmieszczenie, liczbę oraz zatrudnienie małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. Trzeci rozdział przedstawia cel, zakres pracy oraz hipotezy badawcze. Czwarty rozdział, jest opisem przypadku firmy Cezar. Dostarcza informacji na temat powstania przedsiębiorstwa, jego rozwoju, zachodzących zmian, oferowanego asortymentu, klientów firmy, zaistniałych sytuacji problemowych oraz sposobów ich rozwiązania W piątym rozdziale przeprowadzono analizę firmy meblarskiej w oparciu o trzy metody badawcze, co pozwoliło uzyskać informacje na temat etapu rozwoju firmy o raz jej potencjału. Analizowany w niniejszym opracowaniu przykład nie daje możliwości potwierdzenia tezy, że największy udział w polskiej produkcji mają przedsiębiorstwa meblarskie należące do sektora MSP. Uzyskane wyniki na podstawie przeprowadzonych badań nie dostarczają tak pełnych i szerokich danych, które pozwoliłyby na udzielenie jednoznacznej odpowiedzi w tej kwestii. Należy jednak zaznaczyć, że małe i średnie przedsiębiorstwa odgrywają bardzo istotną rolę i są siłą napędową w rozwoju branży meblarskiej.

Opis

Słowa kluczowe

przemysł meblarski, sektor MSP, diagnoza POS, studium przypadku, konkurencyjność, małe i średnie przedsiębiorstwa

Cytowanie