Komunikowanie instytucjonalne pracowników administracyjnych Sądu Rejonowego w Muszynie z klientami

Ładowanie...
Miniatura

Data

2011-07-12 01:35:02

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Niniejsza praca magisterska podejmuje ten wątek komunikacji instytucjonalnej, który dotyczy kontaktów interpersonalnych urzędników administracyjnych Sądu Rejonowego w Muszynie z interesantami. W pracy analizowano procedury komunikowania instytucjonalnego uwarunkowane pragmatyką prawną oraz zmianami wywołanymi wprowadzeniem do praktyki sądowej technologii informatycznych oraz jej częściowej digitalizacji. W części metodologicznej pracy poddano analizie nie tylko relacje interpersonalne zachodzące w procesie komunikacyjnym urzędników sądu i interesantów, ale również ich odniesienie się do zmian w komunikacji sądowej. Pochodną tego problemu było uzyskanie na podstawie opinii respondentów odpowiedzi na pytania: czy usprawnienie obsługi administracyjnej interesantów wpłynęło na jakość obsługi prawnej? Jak pracownicy oceniają własne kompetencje komunikacyjne? Które czynniki związane z komunikowaniem się instytucjonalnym dają satysfakcję z pracy? W badaniach zastosowano metodę ankietowania, a za narzędzie badawcze posłużyły dwa kwestionariusze ankietowe adresowane do urzędników i interesantów. Zarówno cele, jak również postawione hipotezy i zastosowane narzędzia badawcze pozwoliły na sformułowanie interesujących wniosków z badań.
This thesis takes up the topic of institutional communication, which relates to the interpersonal contact of administrative officials of the District Court in Muszyna with the public. The study analyzed the communication process conditional pragmatics of institutional and legal changes caused by the introduction of the judicial practice of information technology and its partial digitization. In the methodological study there were not only analyzed interpersonal relationships occurring in the communication process of the court officials and the clients but also their reference to changes in the judicial communication. The derivative of this problem was to obtain the opinion of the respondents answers to the questions: whether improving the administrative support of visitors has affected the quality of legal services? How employees assess their own communicative competence? Which factors associated with the institutional communicating give job satisfaction? In a study the surveying method was used, and as a research tool, two questionnaires surveys addressed to the officials and clients were used. Both the goals and hypotheses and research tools used allowed to formulate some interesting conclusions from the study.

Opis

Słowa kluczowe

komunikowanie instytucjonalne, komunikacja interpersonalna, komunikacja elektroniczna, kultura organizacyjna, kompetencje zawodowe, satysfakcja, institutional communication, interpersonal communication, electronic communication, organizational culture, professional competence, satisfaction

Cytowanie