Znaczenie ceny w decyzjach konsumenckich

Ładowanie...
Miniatura

Data

2011-07-05 17:55:28

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

W dzisiejszych czasach ważnym czynnikiem jest cena. Niemal połowa osób na świecie wierzy, że cena jest głównym czynnikiem wpływającym na zachowanie konsumenta. Autor postara się przyjrzeć pozostałym czynnikom wpływającym na decyzje o zakupie i pokazać, że cena, choć tak ważna, nie jest w cale najważniejsza. Autor w kolejnych rozdziałach pokazał, jak zachowuje się konsument, jakie czynniki wpływają na jego zachowanie, w jaki sposób możemy badać zachowanie konsumenta jak i również modele zachowania się konsumenta począwszy od behawiorystycznych a skończywszy na holistycznych. Wszystkie te modele pozwoliły zrozumieć, na co konsument przede wszystkim zwraca uwagę wybierając dane dobro lub usługę. Kolejna cześć, część empiryczna pomogła odpowiedzieć na pytanie, które autor postawił sobie na wstępie pracy - czy cena jest najważniejsza? Badanie zostało przeprowadzone w maju 2011 r. w galerii handlowej w Tarnowie. Osoby, które brały udział w ankiecie, to osoby pełnoletnie, potencjalni klienci. Ankieta została przeprowadzona na 150 respondentach. Podsumowując powyższe badanie uznać należy, iż cena okazuje się być mniej ważnym czynnikiem w porównaniu z jakością, dostępnością oraz wizerunkiem marki, nie mniej jednak konsument mając do wyboru dwa dobra o podobnej jakości wybierze ten, który ma lepszą ofertę cenową.

Opis

Słowa kluczowe

zachowania konsumenta, psychologia konsumenta, decyzje konsumenckie, cena

Cytowanie