Reklama w grach komputerowych sposobem dotarcia do konsumenta XXI wieku

Ładowanie...
Miniatura

Data

2011-07-13 13:53:56

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem pracy jest zbadanie opinii graczy na temat reklam w grach komputerowych i czy są one skutecznym narzędziem promocji w XXI wieku. Znajdują się też w niej informacje o tym, jak obecnie wygląda oraz jaka jest efektywność i skuteczność tych reklam. Praca zawiera również podstawowe informacje o marketingu i będącej jego częścią reklamie. Niniejsza praca składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym rozdziale została przybliżona tematyka marketingu. Ponadto w tej części pracy znajduje się krótka historia, ewolucja i rozwój form reklamowych w różnych mediach, jak również sposób w jaki traktuje się marketing w przedsiębiorstwach. Ostatnia część tego rozdziału to sposoby badania skuteczności reklam. Drugi rozdział jest w całości poświęcony zagadnieniu gier i związanej z nią reklamie. Kolejnym jego elementem jest opis i charakterystyka graczy komputerowych, którzy są odbiorcami tego typu przekazów. W tym rozdziale znajduje się krótka historia gier, reklamy w grach, jak i podział gier ze względu na gatunki. Poruszony został też temat piractwa komputerowego. Na koniec drugiego rozdziału została opisana reklama w grach komputerowych w Polsce. Trzeci rozdział to przedstawienie efektywności reklamy w grach komputerowych, jak i narzędzi za pomocą których ją badamy. Ostatni, czwarty rozdział to prezentacja i analiza wyników ankiety, przeprowadzonej na grupie 464 graczy z Polski. W rozdziale czwartym udowodniono na podstawie przeprowadzonych badań, że reklama umieszczana w grach komputerowych jest bardzo skuteczna i jej emitowanie za pomocą tego nośnika informacji przynosi wymierne efekty.

Opis

Słowa kluczowe

marketing, reklama, formy reklamy, gry komputerowe, efektywność reklamy

Cytowanie