Ocena strategii firmy w świetle przeprowadzonej analizy strategicznej firmy "Krak-Gaz" Sp. z o.o. w Krakowie
Abstrakt
Polski rynek gazu płynnego należy do najszybciej rozwijających się na kontynencie europejskim. Jego kariera rozpoczęła się na początku lat 90., gdy rynek paliw gazowych został całkowicie sprywatyzowany. Pojawiło się wiele podmiotów, zarówno dużych firm dystrybucyjnych o zasięgu międzynarodowym jak i kilkaset mniejszych, konkurujących między sobą. Wyrównanie się cen energii do cen światowych zwiększyło zainteresowanie gazem płynnym jako alternatywnym źródłem energii co przyczyniło się do rozbudowy sieci dystrybucji oraz budowy terminali przeładunkowych lądowych i morskich.. W rezultacie w ciągu ostatnich 17 lat całkowita sprzedaż gazu LPG (Liquified Petroleum Gas), wzrosła ponad 10-krotnie. Z tego powodu przedsiębiorcy zastanawiają się nad sposobami poprawy swojego działania i zwiększenia konkurencyjności poprzez wysoką jakość swoich produktów by spełniać zadowolenie klienta. Celem niniejszej pracy jest określenie zmian jakich należy dokonać w przedsiębiorstwie by utrzymało się na rynku i zwiększyło swoja konkurencyjność, a także pokazanie kierunków działań i strategii. Przeprowadzona zostanie analiza i ocena dotychczasowej działalności firmy „Krak-Gaz” operującej na rynku gazu LPG i zbudowanie nowej koncepcji strategii firmy w obliczu zewnętrznej konkurencji.
Opis
Słowa kluczowe
strategie w zarządzaniu przedsiębiorstwem, zarządzanie strategiczne, metody analizy przedsiębiorstwa i otoczenia, analiza SWOT, analiza SPACE, firma „KRAK-GAZ” Sp. z o.o., rynek gazu w Polsce