Konkurencyjność i konkurowanie na hurtowym rynku farmaceutycznym w Polsce

Ładowanie...
Miniatura

Data

2011-07-04 10:34:11

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Wybór tematu poniższej pracy magisterskiej nie był przypadkowy. Analizując szczegółowo hurtowy rynek farmaceutyczny, wykorzystałam doświadczenie z pracy w aptece jak i hurtowni farmaceutycznej. Pozwoliło mi to spojrzeć na zagadnienie konkurencyjności i konkurowania na hurtowym rynku farmaceutycznym z szerszej perspektywy oraz wykorzystać znajomość jakże odmiennej specyfiki jaką jest rynek farmaceutyczny. Celem niniejszej pracy jest analiza rynku farmaceutycznego w kontekście osiągania na nim przewagi konkurencyjnej przez hurtowników. Wykorzystano do tego celu nurt analizy zewnętrznej (porterowski) tworzenia trwałej przewagi konkurencyjnej. Fundamentalnym źródłem, na podstawie którego praca została napisana to informacje pochodzące ze źródeł wtórnych: książki oraz czasopisma podejmujące zagadnienia związane z tematyką pracy. Przeprowadzona analiza wykazuje, iż korzystne dla przedsiębiorstw handlu farmaceutycznego będzie rozważenie strategii wprowadzenia nowych produktów, przejęcie słabszych rywali, bądź obsługa dodatkowych segmentów rynkowych. Podsumowując można stwierdzić, że zagadnienia określone we wstępie a realizowane w poszczególnych rozdziałach tej pracy odwzorowują konkurencyjność i konkurowanie na polskim rynku farmaceutycznym.

Opis

Słowa kluczowe

rynek farmaceutyczny, apteka, hurtownia farmaceutyczna, konkurencja na rynku, konkurencyjność, przewaga konkurencyjna, konkurencja handlowa

Cytowanie