Wiedza na temat różnic kulturowych i umiejętności przystosowania się do nich jako cecha managera globalnego na podstawie opinii studentów szkół biznesu
Brak miniatury
Data
2007
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
W niniejszej pracy autorka przedstawia problem wiedzy na temat różnic kulturowych i zdolności adaptacji się do nich jaki staje przed managerem globalnym. Kluczem do sukcesu w międzynarodowej komunikacji jest wiedza. Esencją jest zrozumienie potencjalnych problemów komunikacji międzynarodowej oraz wykonania odpowiednich działań dążących do ich zwalczania. W pracy omówiono problem komunikacji, wychodząc od samego znaczenia kultury, przechodząc przez model podziału kultur, rozróżnienia stereotypów narodowych, kończąc na aspekcie stanowiska managera globalnego i stawianych przed nim wyzwań. Dokonano analizy badań, których celem była weryfikacja opinii studentów szkół biznesu odnośnie przydatności wiedzy na temat różnic kulturowych i umiejętności przystosowania się do nich przez managera globalnego.
Opis
Słowa kluczowe
zarządzanie zasobami ludzkimi, różnice kulturowe, komunikacja, stereotypy narodowe, manager globalny