Wiedza na temat różnic kulturowych i umiejętności przystosowania się do nich jako cecha managera globalnego na podstawie opinii studentów szkół biznesu

Brak miniatury

Data

2007

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

W niniejszej pracy autorka przedstawia problem wiedzy na temat różnic kulturowych i zdolności adaptacji się do nich jaki staje przed managerem globalnym. Kluczem do sukcesu w międzynarodowej komunikacji jest wiedza. Esencją jest zrozumienie potencjalnych problemów komunikacji międzynarodowej oraz wykonania odpowiednich działań dążących do ich zwalczania. W pracy omówiono problem komunikacji, wychodząc od samego znaczenia kultury, przechodząc przez model podziału kultur, rozróżnienia stereotypów narodowych, kończąc na aspekcie stanowiska managera globalnego i stawianych przed nim wyzwań. Dokonano analizy badań, których celem była weryfikacja opinii studentów szkół biznesu odnośnie przydatności wiedzy na temat różnic kulturowych i umiejętności przystosowania się do nich przez managera globalnego.

Opis

Słowa kluczowe

zarządzanie zasobami ludzkimi, różnice kulturowe, komunikacja, stereotypy narodowe, manager globalny

Cytowanie