Abstract:
Przewodzenie, to rodzaj relacji międzyludzkich. Przewodzenie to nie rządzenie, przewodzenie to nie cecha osoby - to relacja między ludźmi. Przywódcy wskazują kierunek. Liderem można stać się tylko wtedy, gdy ludzie akceptują sposób kierowania tego lidera i pójdą za nim. Słowo lider oznacza kogoś prowadzącego do celu, przewodnika, przywódcę. Dla każdej grupy poczucie celu lub misji jest niezwykle ważne. To ono między innymi łączy ludzi, sprawia, że stają się grupą. Niniejsza praca jest próbą porównania, jak działania związane z przewodzeniem realizowane są przez kierowników jednego z Urzędów Gmin województwa Małopolskiego. Część pierwsza przedstawia proces zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie. Część druga poświęcona jest wyjaśnieniu, jak ważną rolę pełni kierowanie w zarządzaniu zasobami ludzkimi, jakimi umiejętnościami powinien odznaczać się przywódca. To również identyfikacja odpowiednich motywatorów – które z nich zastosować aby doprowadzić do uzyskania jak najlepszych efektów.