Praktyka działań marketingowych na przykładzie działań Niepublicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Szpitala Położniczo-Operacyjnego im. św. Elżbiety w Tuchowie

Ładowanie...
Miniatura

Data

2007

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Szpital Położniczo-Operacyjny im. św. Elżbiety to mała niepubliczna placówka, której zarząd podjął wyzwanie funkcjonowania i rozwoju w czasie, gdy system opieki zdrowotnej w Polsce znajduje się w trakcie zmian i przeobrażeń. Zmiany te, niepewna sytuacja polityczna oraz zmieniające się koncepcje reformy ochrony zdrowia przedstawiane przez kolejne ekipy rządzące stanowią wysokiej niestabilności i niepewności podejmowanych działań. Proces prywatyzacji rozpoczął się w 2001 roku. Celem zarządu na początku funkcjonowania placówki było uratowanie działającej od lat jednostki, udowodnienie, że mimo niewielkich nakładów na opiekę zdrowotną funkcjonowanie szpitali finansowanych ze środków publicznych jest możliwe bez zadłużania placówki a przeznaczone środki finansowe wystarczają nie tylko jej bieżące funkcjonowanie, ale również poprawę jakości świadczonych usług, poprawę zadowolenia pacjentów i pracowników a przede wszystkim rozwój. Cele pierwotne zostały osiągnięte, teraz od decyzji dotyczących dalszego rozwoju firmy zależy jej istnienie, i dalsze funkcjonowanie. Od określenia strategii, odpowiedniego planu marketingowego i jego wdrożenia zależał będzie dalszy rozwój i sukces. Celem niniejszej pracy jest systematyka pojęć w zakresie marketingu usług medycznych oraz analiza działań marketingowych na przykładzie Niepublicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Szpitala Położniczo- Operacyjnego im. św. Elżbiety w Tuchowie.

Opis

Słowa kluczowe

marketing, przedsiębiorstwo, marketing-mix, zarządzanie marketingiem, usługi medyczne, Niepublicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Szpitala Położniczo-Operacyjnego w Tuchowie, struktura organizacyjna, oferta usługowa, analiza SWOT, promocja

Cytowanie