Sposoby dystrybucji leków na przykładzie lokalnego rynku farmaceutycznego w Nowym Sączu

Ładowanie...
Miniatura

Data

2007

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

W zakres medycyny naprawczej obok standardowych usług i pomocy medycznej realizowanych przez lekarzy i pozostały personel medyczny wchodzi również farmacja, tj. szeroko pojęta produkcja, dystrybucja i sprzedaż leków pozwalająca na realizację postulatów zarówno profilaktyki zdrowotnej, jak również leczenia chorób. Farmacja w znaczeniu marketingowym obejmuje wszelkie działania związane z dostarczeniem odpowiednich leków w odpowiednim czasie do odpowiednich miejsc, gdzie są one często niezbędne do ratowania zdrowia i życia człowieka. Rynek farmaceutyczny charakteryzuje specyfika odmienna od większości innych branż. Koncesjonowanie i szczegółowa kontrola działalności farmaceutycznej powoduje, ze rynek farmaceutyczny cechuje hermetyczności szczegółowe przepisy w zakresie produkcji, magazynowania, sprzedaży, a także cen. Wobec przedstawionych powyżej informacji na bazie zaspokajania potrzeb klientów w zakresie sprzedaży leków i innych farmaceutyków i parafarmaceutyków na świecie istnieje rynek, który jest specyficzny, a rentowność przedsiębiorstw działających w łańcuchu marketingowym na tym właśnie rynku (producentów, hurtowników, detalistów) należy do najwyższych w świecie. Celem pracy jest systematyka pojęć z zakresu dystrybucji oraz analiza działań dystrybucyjnych na rynku farmaceutycznym ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki lokalnego rynku farmaceutycznego w Nowym Sączu.

Opis

Słowa kluczowe

marketing przedsiębiorstwa, dystrybucja, kanały dystrybucji, rynek farmaceutyczny, lokalny rynek farmaceutyczny w Nowym Sączu

Cytowanie