Marketingowe i organizacyjne aspekty funkcjonowania gospodarstw agroturystycznych oraz ich wpływ na zachowania konsumentów na wybranych przykładach województwa małopolskiego

Ładowanie...
Miniatura

Data

2011-06-13 10:56:45

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Praca miała na celu przedstawienie specyfiki funkcjonowania gospodarstw agroturystycznych ze szczególnym uwzględnieniem aspektów marketingowych, organizacyjnych, zarządczych, wymagań konsumentów oraz uatrakcyjnienia tej formy wypoczynku. Celem pomocniczym pracy było przedstawienie problematyki agroturystyki jako szczególnej formy aktywności wiejskiej. Praca składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale pierwszym przedstawiono rozwój turystyki i agroturystyki, czynniki mające wpływ na ich rozwój, jaka jest ich rola w rozwoju obszarów wiejskich oraz podstawowe pojęcia z zakresu tej dziedziny. W części następnej opisano jakie produkty i usługi są świadczone na terenach wiejskich, jak właściciele gospodarstw wiejskich promują swoje domostwa, by zachęcić turystów do przyjazdu, nierzadko wykorzystując środowisko przyrodnicze, kulturowe, folklor. W rozdziale tym znajdują się również obowiązki, wymagania i podstawy prawne jakie muszą spełnić właściciele prowadząc gospodarstwa agroturystyczne. W rozdziale trzecim przedstawiona jest baza materialno - techniczna gospodarstw agroturystycznych oraz usług towarzyszących, które oferują właściciele gospodarstw, aby zachęcić do przyjazdu turystów i uatrakcyjnić ich pobyt w gospodarstwie. W rozdziale tym podkreślono rolę kategoryzacji obiektów agroturystycznych. Czwarty i zarazem ostatni rozdział pracy przedstawia gospodarstwa agroturystyczne „Owieczka” oraz „Popielówka”. W gospodarstwach tych zostały przeprowadzone badania ankietowe wśród wypoczywających. Analiza wyników badań wskazuje, że głównym elementem rozwoju i sukcesu gospodarstw agroturystycznych są czynniki marketingowe oraz organizacyjne.

Opis

Słowa kluczowe

turystyka, agroturystyka, gospodarstwa agroturystyczne, prawo, zarządzanie

Cytowanie