Specyfika marketingu w przedsiębiorstwie usługowym, na przykładzie salonu fryzjersko - kosmetycznego Gabinet Urody w Nowym Sączu

Ładowanie...
Miniatura

Data

2007

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Wzmożona konkurencyjność na rynkach krajowych i zagranicznych powoduje, że firmy zmuszone są poszukiwać nowych metod osiągania przewagi konkurencyjnej. Firmy konkurują za pomocą doskonalenia produktów, rozszerzania usług, cen, metod dystrybucji, ale przede wszystkim konkurują metodami i skutecznością dobrej kompozycji marketingu-mix. Marketing usług pozwala zbudować otoczenie firmy, pozyskać informację na temat potencjalnych klientów, poznać ich wizje i potrzeby. Niezmiernie ważnym problemem staje się więc osiągnięcie wysokiej jakości świadczonych usług, rodzaju warunków proponowanych świadczeń, a także ich promocja na rynku. Ważnym problemem staje się stworzenie odpowiedniej strategii marketingowej, która dopasuje się do obecnych warunków i wymogów panujących na rynku, w którym ma zamiar działać przedsiębiorstwo. Chodzi o to, aby zdobyć zadowolonego, lojalnego klienta i dostosować ofertę do jego potrzeb. Celem niniejszej pracy jest próba przedstawienia zastosowania modelu marketingu, a zwłaszcza narzędzi marketingu-mix w działalności usługowej na przykładzie salonu fryzjersko- kosmetycznego, Gabinetu Urody w Nowym Sączu.

Opis

Słowa kluczowe

marketing przedsiębiorstwa, marketing usług, marketing-mix, usługi, jakość usług, gabinet urody, obsługa klientów

Cytowanie