Kanały dystrybucji - analiza stosowanych rozwiązań

Ładowanie...
Miniatura

Data

2011-06-10 09:04:12

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Niniejsza praca koncentruje się na zagadnieniach związanych z zarządzaniem kanałem dystrybucji firmy funkcjonującej na rynku międzynarodowym. W pracy dokonano przeglądu dotychczasowego stanu wiedzy z zakresu kanałów dystrybucji oraz podjęto próbę identyfikacji kluczowych problemów związanych z ich zarządzaniem. W ramach badań literaturowych przytoczono podstawowe definicje związane z analizowanymi zagadnieniami. Scharakteryzowano kwestie związane z zarządzaniem kanałem dystrybucji, ze szczególnym uwzględnieniem uczestników występujących w kanałach oraz tworzonych przez nich struktur. Opisano ponadto kwestie związane z integracją uczestników kanału dystrybucji, jak również proces planowania kanału oraz funkcjonowania systemu dystrybucji przedsiębiorstwa działającego na rynku międzynarodowym. Badania do pracy przeprowadzono w firmie Thermal Ceramics wchodzącej w skład Morgan Crucible Plc. Wybór ten podyktowany był faktem, iż jest to firma działająca na rynku międzynarodowym o ugruntowanej pozycji i dużym doświadczeniu w świadomym kształtowaniu własnej polityki dystrybucji.
This bachelor’s thesis concentrates on topics connected to management of distribution channel in the company operating on worldwide markets. In this thesis current knowledge status on distribution channels were reviewed and an assay of identification of key problems related to their management were performed. During research of literature basic definitions affiliated to analyzed problems were quoted. Distribution channel management was defined with particular focus on participants and theirs structures. Moreover the thesis presents planning, designing and integration process of distribution channel together with performance of the company acting on worldwide markets. Research to thesis were based on experiences of Thermal Ceramics company part of Morgan Cruicible Plc. This particular company was chosen due to its international character and stable position, consciously creating their distribution policy.

Opis

Słowa kluczowe

dystrybucja, kanały dystrybucji, przedsiębiorstwo, zarządzanie, distribution, distribution channels, company, management

Cytowanie