Finansowanie oświaty przez jednostki samorządu terytorialnego na przykładzie Gminy Radłów
Ładowanie...
Data
2009-04-29 13:30:00
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
W roku 1999 nastąpiła długo planowana reforma systemu oświaty. Nowy system oświaty w Polsce obejmuje przedszkola, szkoły podstawowe, gimnazja, szkoły ponadgimnazjalne, policealne, artystyczne i inne. Przez wiele lat dążono do tego aby wyrównać poziom przekazywanej wiedzy- wprowadzono nowe zajęcia zwane korepetycjami dla uczniów mniej zdolnych, organizowano kółka zainteresowań dla dzieci wykazujących wyższy poziom w danej dziedzinie. Działania te miały na celu jak najlepsze zaspokojenie potrzeb w dziedzinie oświaty. Okazały się one jednak mało pomocne. Celem tej pracy jest przedstawienie zmian zachodzących na przełomie wieków w dziedzinie oświaty i wychowania, a także zadań, jakie zostały postawione przed jednostkami samorządu terytorialnego. Praca ta ma za zadanie ukazać również problemy związane z gromadzeniem i odpowiednim podziałem posiadanych zasobów finansowych na realizację wyznaczonych zadań. Rozdział pierwszy zawiera ogólną charakterystykę oświaty oraz pokazuje jak kształtowała się oświata na ziemiach polskich. W rozdziale drugim przedstawione zostały zagadnienia związane z opracowaniem budżetu gminy w Polsce i ogólna charakterystyka finansowania oświaty przez jednostki samorządu terytorialnego. Rozdział trzeci to analiza budżetu Gminy Radłów. Na przykładzie Gminy Radłów pokazane zostało jak ważnym stało się odpowiednie opracowanie budżetu Gminy Radłów.
Opis
Słowa kluczowe
oświata, finansowanie oświaty, gmina, budżet gminy