Postrzeganie reklam kontrowersyjnych przez studentów (w świetle badań własnych)

Ładowanie...
Miniatura

Data

2011-06-11 12:04:07

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Cel pracy to próba uzyskania odpowiedzi na pytanie, jaki stosunek mają studenci ogólnie do reklam, a także co sądzą o reklamach szokujących oraz czy według nich reklamy te są efektywniejsze od standardowych reklam. Praca złożona jest z trzech rozdziałów. W pierwszym rozdziale omówiono istotę, funkcje oraz środki promocji. Skupiono się na przedstawieniu, na czym polega komunikacja przedsiębiorstwa z rynkiem oraz dzięki jakim środkom jest ona możliwa. Zaprezentowano również cechy, jakimi charakteryzuje się potencjalny nabywca oraz opisano poszczególne typy klientów wraz z odpowiednimi im zachowaniami sprzedawców. W kolejnej części pracy omówiono szczegółowo reklamę. Zwrócono uwagę na to, jak powinno się dobierać odpowiedni nośnik reklamowy. Następnie zaprezentowano podstawowe nośniki reklam. Wspomniano również o związku rodzaju reklamy z poszczególnymi grupami produktów. W końcowej części rozdziału omówiono działania, dzięki którym reklamodawcy starają się przyciągnąć uwagę konsumenta. Omówione zostały również reklamy kontrowersyjne. Starano się przedstawić, jak one oddziałują na emocje potencjalnych konsumentów oraz czy i w jaki sposób wpływają na ich decyzje zakupowe. Rozdział trzeci poświęcono na opisanie celów, organizacji i wyników przeprowadzonego badania. Ukazano w nim opinie studentów na temat reklam oraz stosowanych przez reklamodawców sposobów na przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów. Rozstrzygnięto również to, czy reklamy kontrowersyjne są efektywniejsze od reklam standardowych. Rozdział kończy podsumowanie przeprowadzonego badania.

Opis

Słowa kluczowe

reklama, reklama kontrowersyjna, efektywność reklamy, środki promocji

Cytowanie