Efektywność metod poszukiwania pracy oraz analiza ilościowa kryteriów oceny ofert pracy: badania ankietowe

Brak miniatury

Data

2014-03-08

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Niniejsza praca dotyczy efektywności metod poszukiwania pracy w kraju i za granicą. Przedstawiona jest w niej metodologia poszukiwania, sposoby przygotowywania niezbędnych dokumentów, porady poszukiwawcze, oraz opis metod szukania pracy. Efektywność metod została oszacowana w badaniach ankietowych na próbie 37 osób. Stwierdzono, że najskuteczniejszymi metodami są kontakt bezpośredni (networking), Internet, oraz media (prasa). Stwierdzono fakt, iż jednym z głównych czynników decyzyjnych w przypadku poszukiwania zatrudnienia jest kwota, którą badani mają w przyszłości zarabiać. Zbadany został także wpływ długości kontraktu na poczucie zagrożenia utratą zatrudnienia. Patrząc na uzyskane wyniki z perspektywy długości kontraktu, 12-to miesięczna umowa daje poczucie zagrożenia, które jednak wyższe wynagrodzenie jest w stanie neutralizować albo zminimalizować. Poczucie to jest także wyraźnie osłabione przy długich kontraktach w porównaniu z kontraktami o długości 12-36 miesięcy.
The following thesis concerns the effectiveness of various methods of job searching in Poland and abroad. It contains the searching methodology, preparation ways of the necessary documents, searching tips and a wide description of job searching methods. The effectiveness of the methods has been verified in a sampling survey on the sample of 37 people. The most effective methods were shown to be direct contact (networking), Internet and media (press). It has been verified that one of the most important decisive factors in job searching is the amount that the subjects are willing to earn in the future. The other issue researched was the influence of contract length on the threat of job termination. The results indicate that 12 month contract puts under pressure of losing job, however higher salary can minimize or even neutralize this threat. Also, this threat is significantly weaker in the case of indefinite contracts, than for 12 or 36-month contracts.

Opis

Słowa kluczowe

metody szukania pracy, media, Internet, kontakt z pracodawcą, agencje doradztwa personalnego, targi i giełdy pracy, dokumenty aplikacyjne

Cytowanie