Diagnoza pozycji strategicznej Przedsiębiorstwa Przemysłu Obuwniczego w Nowym Wiśniczu

Ładowanie...
Miniatura

Data

2007

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Głównym celem niniejszej pracy jest przeprowadzenie analizy strategicznej Przedsiębiorstwa Przemysłu Obuwniczego w Nowym Wiśniczu. Na strukturę pracy składają się cztery rozdziały, z których dwa pierwsze stanowią opracowanie źródeł literaturowych z zakresu zarządzania strategicznego, natomiast dwa ostatnie zawierają cześć praktyczną. W rozdziale pierwszym przedstawiono główne pojęcia i definicje z zakresu zarządzania strategicznego. Opisano również podstawowe funkcje zarządzania strategicznego, scharakteryzowano proces zarządzania oraz przedstawiono rodzaje stosowanych strategii. Rozdział drugi dotyczy zagadnienia analiz stosowanych w procesie zarządzania strategicznego. Na początku rozdziału przedstawiono pojęcie i zakres stosowanych analiz w zarządzaniu strategicznym. Następnie przedstawiono metody analiz otoczenia i zasobów przedsiębiorstwa. Na koniec rozdziału przedstawiono metody integrujące przedstawione wcześniej narzędzia analiz. Na rozdział trzeci składa się prezentacja PPO w Nowym Wiśniczu. Na początku rozdziału przedstawiono powstanie i rozwój przedsiębiorstwa oraz określono prawe podstawy jego funkcjonowania. Za pomocą analizy bilansu oraz analizy wskaźnikowej dokonano oceny sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstwa. Opisano również strukturę zarządzania w przedsiębiorstwie. Rozdział kończy analiza pozycji przedsiębiorstwa na krajowym rynku obuwniczym. W rozdziale czwartym zawarto analizę strategiczną PPO w Nowym Wiśniczu. Na początku przeprowadzono analizę makrootoczenia przedsiębiorstwa w pięciu kluczowych dla niego obszarach: ekonomicznym, technologicznym, polityczno-prawnym, społecznym i międzynarodowym. Następnie scharakteryzowano sektor działalności przedsiębiorstwa. Kolejna przeprowadzoną analizą jest badanie potencjału przedsiębiorstwa w następujących obszarach: marketingu, produkcji/logistyki, finansów oraz techniki i technologii. Podsumowania przeprowadzonych analiz dokonano przy wykorzystaniu metody SWOT. Rozdział ten kończy zbiór wniosków i zaleceń z przeprowadzonej analizy.

Opis

Słowa kluczowe

zarządzanie strategiczne, analiza strategiczna, metody analizy strategicznej, Przedsiębiorstwo Przemysłu Obuwniczego w Nowym Wiśniczu, analiza potencjału, analiza sektorowa, analiza SWOT

Cytowanie