dc.contributor.advisor |
Jabłoński, Tomasz |
|
dc.contributor.author |
Swatkowski Adam |
|
dc.date.accessioned |
2014-03-11T14:25:05Z |
|
dc.date.available |
2014-03-11T14:25:05Z |
|
dc.date.issued |
2007 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/6887 |
|
dc.description.abstract |
Handel elektroniczny powstał stosunkowo niedawno a jego dynamiczny rozwój w ciągu kilkunastu ostatnich lat spowodował, że dzisiaj nie wyobrażamy sobie życia bez niego. Ludzie kupują bilety lotnicze i rezerwują pokoje on-line. Na internetowych aukcjach konsumenci polują na okazje. Firmy kupują komputery i sprzedają swoje produkty nieskończonemu strumieniowi klientów przepływających przez elektroniczny bazar. Gdy na jednej szerokości geograficznej zapada noc i ruch w sieci zaczyna zamierać, po przeciwnej stronie kuli ziemskiej właśnie odpala się komputery. Wiele milionów użytkowników sieci wybija 24-godzinny rytm, są jak fala przechodząca przez Ziemię. Wirtualny handel nigdy nie zasypia, a światowa gospodarka jest w ciągłym ruchu. Celem niniejszej pracy jest omówienie nowej, konkurencyjnej formy handlu, jaką jest handel elektroniczny i porównanie go z dotychczasowymi, tradycyjnymi metodami sprzedaży. Całość zmierza do kompleksowego zaprezentowania e-handlu oraz ukazania wszystkich możliwości, zarówno dla kupujących jak i sprzedających, jakie ze sobą niesie. Dla jak najlepszego zobrazowania i przybliżenia tematu handlu w Internecie za przykład, nie przypadkowo, został wybrany portal aukcyjny Allegro.pl, który jest prekursorem e-handlu w Polsce. |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
licencja niewyłączna |
pl |
dc.subject |
handel jako kategoria ekonomiczna |
pl |
dc.subject |
marketing-mix |
pl |
dc.subject |
globalny handel elektroniczny |
pl |
dc.subject |
e-gospodarka |
pl |
dc.subject |
transakcje w handlu elektronicznym |
pl |
dc.subject |
portal aukcyjny Allegro.pl |
pl |
dc.title |
Handel tradycyjny a handel elektroniczny na przykładzie portalu aukcyjnego Allegro.pl |
pl |
dc.title.alternative |
Traditional Trade vs. e-Commerce; Allegro.pl Portal Case Study |
en |
dc.type |
masterThesis |
pl |