Miasteczko Galicyjskie jako szansa rozwoju turystycznego Sądecczyzny

Ładowanie...
Miniatura

Data

2011-04-14 19:06:37

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem pracy jest próba zaprezentowania Miasteczka Galicyjskiego (MG) jako szansy rozwoju Sądecczyzny oraz pokazanie, jakie działania należy podjąć w tym kierunku, aby to osiągnąć. W pracy podjęto analizę samej oferty MG oraz jej atrakcyjności wobec współczesnych oczekiwań. Istotną kwestią w mojej pracy jest także omówienie realizacji działań i założeń z obszaru promocji, będącej punktem wyjścia do budowy produktu turystycznego pod nazwą „Miasteczko Galicyjskie”. Sformułowano następującą hipotezę: Miasteczko Galicyjskie poprzez swoją atrakcyjną ofertę może stanowić szansę rozwoju Sądecczyzny. Praca składa się z pięciu rozdziałów. Pierwszy poświecono zjawisku turystyki. W kolejnym omówiono pojęcie dziedzictwa kulturowego oraz jego związki z turystyką. Skupiono się także na opisie światowego i polskiego dziedzictwa. Kolejny rozdział zawiera opis przypadku MG, w szczególności zwrócono w nim uwagę na historię powstania i rozwój. Przeanalizowano także jego sytuację obecną i plany na przyszłość. W ostatnim rozdziale przedstawiono analizę SWOT MG oraz zaprezentowano strategię rozwoju Muzeum Okręgowego, w którego strukturze znajduje się MG. Ponadto wiele uwagi poświęcono planowi strategicznemu nowo powstałego produktu turystycznego oraz jego promocji i reklamie niezbędnej w celu jego zaistnienia. W pracy oparto się na analizie literatury, zarówno krajowej, jak i międzynarodowej, a ponadto na analizie dokumentacji podmiotu badań, na materiałach charakteryzujących działalność firmy, takich jak np.: okolicznościowe opracowania prezentujące historię i tradycje MG, foldery i ulotki reklamowe, artykuły prasowe. Do ważnych źródeł należą indywidualne wywiady, przeprowadzone z pracownikami instytucji, z których to wywiadów, sporządzono notatki, własne obserwacje autora podczas 6 - miesięcznego okresu zatrudnienia w Miasteczku Galicyjskim.

Opis

Słowa kluczowe

turystyka, dziedzictwo kulturowe, analiza SWOT, studium przypadku, strategia rozwoju

Cytowanie