Abstract:
Bankowość elektroniczna jest formą usług oferowanych przez banki w ramach posiadanego rachunku bankowego. Umożliwia ona kontakt pomiędzy klientem, a bankiem przy wykorzystaniu elektronicznych urządzeń tj.: komputer, telefon stacjonarny i komórkowy, bankomat, terminal POS. Do najpowszechniejszych narzędzi bankowości elektronicznej zaliczamy: bankowość internetową, bankowość modemową, bankowość terminalową, bankowość telefoniczną. Celem pracy jest przedstawienie wyżej wymienionych narzędzi oraz pozyskanie od respondentów informacji na temat rozwiązań najczęściej przez nich wykorzystywanych i częstotliwości korzystania z usług bankowość elektronicznej. Postawione zostały dwie hipotezy badawcze. Pierwsza – ludzie najczęściej korzystają z konta internetowego i kart płatniczych. Za ich pośrednictwem dokonują operacji 1 – 2 razy w tygodniu. Druga – wybór narzędzi bankowości elektronicznej nie zależy od wysokości osiąganego dochodu. Zostało przeprowadzone badanie ankietowe o charakterze lokalnym (Nowy Sącz) na grupie 110 respondentów. W badaniu posłużono się metodą nielosową – doborem wygodnym. Czas trwania badania obejmował 10.12.2010 – 18.01.2011.