Zarządzanie kompetencjami w Agencji Czasza Sp. z o.o. oraz Przedsiębiorstwie Usługowo Handlowym Czasza - System S.J.

Ładowanie...
Miniatura

Data

2009-06-07 17:16:53

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem pracy jest zidentyfikowanie przykładów zarządzania kompetencjami w kluczowych obszarach personalnych, takich jak pozyskiwanie, ocenianie, wynagradzanie oraz rozwijanie pracowników w Agencji CZASZA Sp. z o.o. oraz PRZEDSIĘBIORSTWIE USŁUGOWO HANDLOWYM CZASZA-SYSTEM S.J. Przeprowadzone badania mają na celu weryfikację postawionej tezy, w brzmieniu: przedsiębiorstwa nie wykorzystują w sposób celowy i kompleksowy metody zarządzania kompetencjami, a jedynie pewne jej elementy, w związku z czym nie uzyskują spodziewanych korzyści w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi. Praca składa się z czterech rozdziałów traktujących o istocie i znaczeniu funkcji personalnej oraz podejściu do zarządzania zasobami ludzkimi w oparciu o kompetencje. Dwa kolejne rozdziały prezentują sposób podejścia do tychże zagadnień w opisywanych przedsiębiorstwach i krokach jakie przedsiębiorstwa musiałyby poczynić chcąc wdrożyć system oparty na kompetencjach. Pierwszy rozdział opisuje w jaki sposób ewoluowało podejście do problematyki związanej z pojęciem funkcji personalnej oraz jak nabrało znaczenia strategicznego dla konkurencyjności przedsiębiorstw. Ponadto, opisuje jaką rolę odgrywa zarządzanie kapitałem ludzkim w warunkach tzw. nowej gospodarki oraz jakie kroki można przedsięwziąć, aby rozwijać kapitał ludzki w przedsiębiorstwie. Drugi rozdział prezentuje różne sposoby definiowania kompetencji, opisuje w jaki sposób tworzy się modele kompetencyjne, jakie mają znaczenie dla najważniejszych procesów związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi, oraz jak przebiega proces wdrażania do przedsiębiorstwa modeli zarządzania kompetencjami. W trzecim rozdziale określono cel badań, metodologie ich przeprowadzania oraz podmiot który będzie im poddany. Czwarty rozdział przedstawia sposób podejścia przez opisywane przedsiębiorstwa do zagadnienia kompetencji, ich rolę podczas kreowania strategii firmy oraz w kluczowych procesach personalnych oraz wytycza kierunek zmian w jakim przedsiębiorstwo musiałoby się rozwinąć, chcąc czerpać korzyści z wykorzystania modeli kompetencyjnych. Podmiotem badań są dwa przedsiębiorstwa o różnej osobowości prawnej, jednak ściśle ze sobą współpracujące. W pracy nie zaznacza się ich poszczególnych zakresów funkcjonalnych, gdyż nie ma to wpływu na istotę i wynik przeprowadzonych badań, a oba są traktowane jako grupa CZASZA.

Opis

Słowa kluczowe

kapitał ludzki, konkurencyjność przedsiębiorstwa, zarządzanie kompetencjami

Cytowanie