Planowanie i analiza strategii działania małych i średnich przedsiębiorstw na przykładzie firmy "Batpol"

Ładowanie...
Miniatura

Data

2008

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Burzliwe otoczenie przedsiębiorstwa niesie za sobą potrzebę zmiany koncepcji zarządzania. Styl zarządzania operacyjnego skupiającego swą uwagę na podejmowaniu decyzji dotyczących bieżącej działalności firmy i zorientowanego na zyski w krótkim okresie czasu już nie wystarcza. Firma funkcjonująca w gospodarce rynkowej powinna koncentrować swoją uwagę na budowaniu i wdrażaniu strategii rozwoju. Strategia ta powinna polegać na wyznaczaniu długofalowych celów przynoszących sukces, oraz formułowaniu dostosowanych do sytuacji firmy i otoczenia, sposobów osiągnięcia celów tej firmy. Wiele firm nie podejmuje działań mających na celu znalezienie skutecznej strategii. Pozostają przy zarządzaniu operacyjnym, które wystarcza by przetrwać i funkcjonować. Jednak są przedsiębiorstwa, których kierownictwo chce prawdziwego sukcesu. Firmy te konsekwentnie i właściwie formułują strategie, które dają przedsiębiorstwu ogromne szanse na sukces i wybicie się ponad przeciętność. Ważnym elementem zarządzania strategicznego jest właściwe sformułowanie strategii, poparte analizą przedsiębiorstwa i jego otoczenia. Strategia często wypracowywana jest latami i mozolnie doskonalona, a czasami jest efektem nowatorskiej koncepcji firmy. Celem niniejszej pracy jest przedstawienie procesu formułowania strategii działania przedsiębiorstwa. W procesie formułowania strategii firmy wykorzystano metody analizy strategicznej - analizy mocnych i słabych stron, metody scenariuszowe, mapę grup strategicznych i analizę łańcucha wartości.

Opis

Słowa kluczowe

sektor MŚP, strategie działania MŚP, zarządzanie strategiczne, analiza strategii działania MŚP, firma "Batpol", planowanie strategii działania

Cytowanie