Wybór strategii marketingowych przedsiębiorstwa na przykładzie Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Nowym Sączu

Brak miniatury

Data

2008

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Wybór odpowiednich strategii marketingowych przedsiębiorstwa jest podstawą poprawnie funkcjonującej na rynku firmy, a najbardziej istotną rzeczą jest fakt, że odpowiedni dobór poszczególnych strategii zawsze przynosi sukces. Strategia marketingowa jest elementem ogólnej strategii funkcjonowania firmy oraz stanowi wyraz jego misji w zachowaniach na rynku. Strategia marketingowa firmy określa zbiór celów i zadań, jakie przedsiębiorstwo zamierza osiągnąć w długim okresie funkcjonowania a także sposoby realizacji tych zadań. Sposoby, przy wykorzystaniu których, przedsiębiorstwo zamierza osiągnąć wyznaczone cele a ściślej mówiąc realizować misję. Przedmiotem mojej pracy jest zdefiniowanie szczególnie istotnych pojęć z dziedziny marketingu, począwszy od kluczowego pojęcia „marketing”, aż do definicji strategii marketingowych skupiając się głównie na metodyce marketingu mix. Teza pracy: Przedsiębiorstwo musi doskonalić swoją działalność aby utrzymać się na rynku zarówno w obszarze zarządzania jak i produkcji. Hipotezy: Czy jakość produkty wpływa na jego sprzedaż? Czy można pominąć jakikolwiek element marketingu mix? Czy rozwój i motywacja pracowników wpływa na wizerunek firmy? Celem pracy jest ocena stosowanych strategii marketingowych, a także potrzeba ich doskonalenia oraz zaprezentowanie zagadnień naukowych, a w szczególności podstawowych teorii wybitnych ekonomistów, zaczerpniętych z literatury, oraz przedstawienie przeze mnie wniosków i opinii w ostatnim rozdziale pracy, poprawiającym mankamenty, które należałoby zmienić, celem poprawy działalności Spółdzielni, a co się z tym wiąże przede wszystkim usprawnienia kondycji finansowej firmy.

Opis

Słowa kluczowe

strategie marketingowe, strategie promocyjno-reklamowe, cykl życia produktu, typologia nabywców, produkt, rodzaj konkurencji stosowanej przez przedsiębiorstwo, pozycja rynkowa przedsiębiorstwa, marketing-mix, promocja-mix, public relations

Cytowanie