Analiza trafności strategii promocyjnej miasta Sosnowiec

Ładowanie...
Miniatura

Data

2011-03-29 12:34:51

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Praca magisterska obejmuje zagadnienia związane z budową strategii promocji jednostki samorządu terytorialnego na przykładzie miasta Sosnowca. Celem pracy była analiza trafności wyboru priorytetów rozwojowych miasta, które w bardzo widoczny sposób rzutowały na końcowy kształt strategii promocji Sosnowca. W badaniach zastosowano metodę badania ankietowego mieszkańców miasta. Badania zostały przeprowadzone w dniach 10.02 - 16.02.2011 r. Przeprowadzone badania umożliwiły weryfikację postawionej hipotezy badawczej. Najważniejszym rezultatem przeprowadzonych badań był fakt zanegowania przez mieszkańców miasta pomysłów twórców strategii promocji miasta. Wnioski wyciągnięte na podstawie badań mówią jasno : według mieszkańców miasto Sosnowiec powinno skoncentrować swój rozwój w innych obszarach niż założyli twórcy strategii, a także promować inne elementy, którymi może się miasto Sosnowiec wyróżnić na tle konkurencji. Wyniki tych badań mogą stanowić niejako przestrogę dla twórców strategii bądź rozwoju jednostek samorządu terytorialnego, że należy częściej brać pod uwagę opinie mieszkańców.
Master's thesis covers issues related to the construction of a strategy of promoting local government as an example of the city of Sosnowiec. The aim of this study was to analyze the relevance of the choice of development priorities of the city, which in a very visible way to cast the final shape of the promotion strategy of Sosnowiec. In studies using the method of the survey city residents. The tests were conducted between 10th of February – 16th of 2011 r. The studies enabled the verification of the research hypothesis. The main result of the study was that by denying residents the creators of ideas, strategies to promote the city. Conclusions drawn from research are clear: according to the city of Sosnowiec residents should focus its development in areas other than established policy makers, and also encourage other elements, which can be divided city of Sosnowiec in the competition. The results of these studies may provide a warning to policy makers or development of local government units that must often take into account the views of residents.

Opis

Słowa kluczowe

samorząd terytorialny, analiza strategiczna, promocja miast, marketing terytorialny, badania marketingowe, ankieta, local government, strategic analysis, promotion of urban, territorial marketing, marketing research, survey

Cytowanie