Ocena i analiza wykorzystania metod formułowania strategii marketingowych na rynku B2B na przykładzie firmy Inpol Krak
Abstrakt
Celem pracy jest analiza i ocena działań marketingowych przedsiębiorstwa handlowego Inpol Krak w ramach stopnia wykorzystania poszczególnych instrumentów tworzących kompozycję oddziaływania marketingowego na współczesnym rynku Business to Business. Praca ma charakter teoretyczno – empiryczny. W części teoretycznej przedstawiono pojęcia związane z marketingiem, jego sektorowe uwarunkowania ze szczególnym uwzględnieniem rynku środków produkcji, oraz specyfiki rynku business to business. Omówione zostały wzajemne relacje zarówno po stronie dostawców jak i odbiorców oraz sformułowane strategie dotyczące produktów, cen, dystrybucji i promocji. W części empirycznej dokonano analizy i oceny poszczególnych przedsięwzięć firmy w zakresie aktywizacji sprzedaży, prowadzenia działań promocyjnych i rozwojowych mających na celu zapewnienie odpowiedniego udziału w rynku coraz bardziej konkurencyjnym i cechującym się w ostatnich latach dużą dynamiką i znacznymi przekształceniami.
Opis
Słowa kluczowe
rynek, sektorowe uwarunkowania marketingu, marketing dóbr konsumpcyjnych, marketing-mix, relacje z dostawcami, marketing partnerski, strategie na rynku B2B, firma "Inpol Krak"