Metody i techniki wywierania wpływu przez reklamy telewizyjne na postawy konsumenckie

Ładowanie...
Miniatura

Data

2008

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Reklama jest nieodłącznym elementem życia każdego współczesnego człowieka. Spotykamy się z nią w domu, na ulicy, czy nawet w pracy. Dzięki niej mamy możliwość poznania wielu różnorodnych produktów, usług o których nie mieliśmy pojęcia, że istnieją. Pomaga także w podejmowaniu decyzji zakupowych. Reklama jest narzędziem komunikacji marketingowej – medium za pomocą którego firmy komunikują się z klientami, oraz będące istotnym elementem w walce z konkurencyjnymi firmami na rynku. Oddziaływanie reklam na człowieka można przyrównać do oddziaływania sławy na znane osobistości. Popularność sama w sobie w granicach zdrowego rozsądku jest bardzo pożądana, tak samo jak reklama, jednak gdy znana osobistość jest nagabywana na każdym kroku o autograf, nie może się opędzić od fanów, tabloidów to sława staje się męcząca i drażniąca. Tak samo reklama, gdy jest jej za dużo, jesteśmy nią atakowani w każdej chwili naszego życia staje się naszą zmorą. Dla jednych reklama stanowi nowoczesną formę sztuki, a dla innych jest niczym innym jak skutecznym sposobem wyłudzania od ludzi pieniędzy i kreowania sztucznych potrzeb, chwilowych mód, czy formą manipulacji. Nie ulega wątpliwości, że od reklamy nie możemy się ustrzec, trzeba się z faktem jej istnienia i oddziaływania pogodzić. Ważne jest by umieć czerpać pełnymi garściami z korzyści, które daje, a zarazem umiejętnie ustrzec się przed jej negatywnym oddziaływaniem. Celem niniejszej pracy jest ocena oraz analiza wpływu telewizyjnych komunikatów reklamowych na postawy konsumenckie na przykładzie reklam marek samochodowych.

Opis

Słowa kluczowe

społeczeństwo informacyjne, globalizacja, reklama telewizyjna, komunikat perswazyjny, wywieranie wpływu na konsumentów, zachowania konsumenckie, manipulowanie

Cytowanie