Wizerunek firmy na rynku międzynarodowym na przykładzie firmy "PORR Polska" S.A.

Ładowanie...
Miniatura

Data

2008

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

W dzisiejszych czasach konkurencja miedzy producentami w każdej branży staje się coraz ostrzejsza. Z uwagi na duże nasycenie rynku firmy zmuszone są do poszukiwania coraz skuteczniejszych sposobów na wyróżnienie się wśród firm o tym samym lub podobnym profilu działalności oraz zwrócenie na siebie uwagi potencjalnych odbiorców. Oferowanie klientom produktów charakteryzujących się jedynie dobra jakością już nie wystarcza. Klient chce otrzymać coś co sprawi, ze potraktuje ofertę jako skierowaną bezpośrednio do niego i stworzoną według jego indywidualnych potrzeb. Aby osiągnąć takie efekty konieczne jest opracowanie przez firmę unikalnego i charakterystycznego tylko dla niej wizerunku dzięki któremu będzie bardziej rozpoznawalna wśród potencjalnych klientów. Poznanie mocnych i słabych stron tworzonego wizerunku umożliwia podjęcie działań mających na celu utrzymanie cech pozytywnych, wyeliminowanie negatywnych lub w razie konieczności całkowitą jego zmianę. Pozytywny wizerunek zewnętrzny jak i wewnętrzny pozwala między innymi na różnicowanie produktów, marek i przedsiębiorstw, tworzenie więzi z klientami oraz budowanie zaufania do firmy. Taka strategia pozwala również skutecznie konkurować z innymi zwłaszcza nowymi firmami pojawiającymi się na rynku, które w konsekwencji oferowania niższej ceny proponują gorsze jakościowo produkty. Na zewnętrzny wizerunek przedsiębiorstwa wpływają opinie wśród odbiorców ale także aspekty kulturowe, gospodarcze, społeczne i polityczne. Poprzez zapewnienie efektywnego i sprawnego systemu obsługi firma zyskuje zaufanie i lojalność klientów. Istotny jest również wizerunek wewnętrzny firmy, który może spełniać funkcję motywacyjną wśród personelu oraz poprawiać atmosferę wewnątrz firmy. Celem pracy jest analiza i ocena kształtowania wizerunku firmy na rynku, na przykładzie firmy „PORR Polska” S.A. Tak sformułowany cel pracy zdeterminował przyjęcie hipotezy badawczej, która zakłada, iż działania firmy na rzecz kształtowania jej pozytywnego wizerunku poprawiają jej konkurencyjność poprzez wzrost jakości oferowanych usług oraz utrwalają ten wizerunek wśród jej interesariuszy. Powyższa hipoteza zostanie zweryfikowana poprzez analizę dostępnej literatury oraz analizę i ocenę metod kreowania i zarządzania wizerunkiem w praktyce funkcjonowania Firmy „PORR Polska” S.A.

Opis

Słowa kluczowe

wizerunek firmy, promocja wizerunku, public relations, zarządzanie wizerunkiem, globalizacja, zarządzanie zmianą a wizerunek firmy, firma "PORR Polska" S.A., sektor budownictwa

Cytowanie