Rozwój zawodowy nauczycieli podstawą wzrostu jakości ich pracy. Na przykładzie Zespołu Szkół Katolickich w Nowym Sączu

Ładowanie...
Miniatura

Data

2008

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Nowa, zreformowana szkoła stawia przed nauczycielami coraz wyższe wymagania, które muszą być dostosowane do potrzeb XXI wieku. Drogą do nowoczesnej, stale rozwijającej się szkoły jest nieustanne ustawiczne kształcenie nauczycieli. Bowiem, to od nauczycieli w dużej mierze zależy sukces szkoły. W ciągu ostatnich kilkunastu lat doskonalenie zawodowe nauczycieli przeszło zasadnicze zmiany. Ciągle wzrastająca liczba problemów i zmiany, jakie zachodzą w środowisku, społeczeństwie i gospodarce sprawiają, że zachodzi potrzeba radzenia sobie z nowymi sytuacjami i zjawiskami w środowisku szkolnym. Celem pracy jest próba określenia związku pomiędzy wykształceniem, dokształceniem i doskonaleniem zawodowym w pracy dydaktyczno – wychowawczej, a wzrostem jakości pracy, w ciągle zmieniających się warunkach. W niniejszej pracy ustalono następujący główny problem badawczy: W jakich formach kształcenia, dokształcania i doskonalenia zawodowego, biorą udział nauczyciele Zespołu Szkół Katolickich w Nowym Sączu i czy wpływają one na jakość ich pracy?

Opis

Słowa kluczowe

edukacja w Polsce, struktura kształcenia, system oświatowy, zarządzanie szkołami i placówkami, jakość w edukacji, wymogi kwalifikacyjne nauczycieli, awans zawodowy, dokształcanie i doskonalenie nauczycieli

Cytowanie