Przesłanki powstawania i etapy rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw na przykładzie firmy NEO-TEL

Ładowanie...
Miniatura

Data

2011-03-28 14:27:39

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem pracy jest przedstawienie w jaki sposób przebiega proces powstawania i etapy rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw i jego zastosowanie w firmie NEO-TEL. Praca realizowana jest za pomocą metody opisowej. Opiera się na literaturze związanej z problematyką przedsiębiorczości i rozwoju firm, oraz na aktach prawnych dotyczących funkcjonowania przedsiębiorstwa. Niniejsza praca rozpoczyna się od części teoretycznej, w której zaprezentowana jest istota i cele przedsiębiorstwa. Przedstawione są także ich rodzaje, formy organizacyjno - prawne oraz rola małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce. Poruszony jest również problem źródeł finansowania przedsiębiorstw oraz ich misje. W następnym rozdziale pracy zaprezentowane są fazy rozwoju przedsiębiorstw w rozróżnieniu na cztery podstawowe etapy: powstawanie, faza sukcesu i wzrostu, przetrwania, faza dojrzałości i schyłku przedsiębiorstwa. Proces założycielski kończy się osiągnięciem zdolności nowej firmy do generowania trwałych zysków. Czwarty rozdział zawiera charakterystykę firmy NEO-TEL. Zawarte są w nim założenia i historia powstania sklepu, rodzaje oferowanych produktów, struktura organizacyjna firmy oraz jej sytuacja ekonomiczno – finansowa. Problemy z jakimi przedsiębiorca styka się w poszczególnych etapach rozwoju firmy oraz w jaki sposób sobie z nimi radzi zawarte są w kolejnym rozdziale pracy. Są to: rozwój asortymentu, relacje zachodzące pomiędzy sprzedawcą a klientem, reklama, a także lokalizacja jako czynnik sukcesu przedsiębiorstwa. Ostatnim etapem pracy jest ocena rozwoju firmy NEO-TEL i identyfikacja głównych czynników rozkwitu. W pracy wykorzystano badania ankietowe, przeprowadzone przez właściciela przedsiębiorstwa NEO-TEL. Pozwoliły one na uzyskanie informacji o czynnikach, wpływających na pozyskanie klientów i poznaniu segmentu rynku jaki odwiedza ww. punkt sprzedaży. Można w ten sposób dostosować do nich ofertę sprzedaży i świadczonych usług.

Opis

Słowa kluczowe

przedsiębiorstwo, modele rozwoju przedsiębiorstwa, małe i średnie przedsiębiorstwa, rozwój przedsiębiorstwa

Cytowanie