Zachowania konsumentek wobec reklamy prasowej perfum markowych
Ładowanie...
Data
2011-03-30 12:58:49
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Niniejsza praca magisterska zawiera analizę postaw i zachowań kobiet wobec reklamy markowych perfum zamieszczanej w prasie. Obszar merytoryczny pracy obejmuje analizę rodzajów reklam według przyjętych kryteriów oraz ukazuje specyfikę reklamy prasowej. Jednocześnie ukazane zostały możliwości reklamy prasowej w komunikowaniu się z konsumentkami. Metodologia badań skupiła się nakreśleniu problemu, celów i hipotez. Pierwsza z nich twierdzi, że kobiety preferują perfumy markowe i są skłonne do sprawdzania jakości nowych marek oraz zmiany perfum co pewien czas. Druga zaś ma na celu zweryfikowanie, czy kobiety są zainteresowane reklamą prasową, która skłania je do zakupu konkretnego produktu. Badania przeprowadzono metodą ankietową, posługując się kwestionariuszem jako narzędziem badawczym. Podmiotami badawczymi były młode kobiety wyróżniające się wiekiem, wykształceniem oraz sytuacją materialną. W rezultacie badań sformułowano wnioski dotyczące tego, w jakich okolicznościach reklama prasowa perfum markowych jest skuteczna i skupia uwagę czytelniczek.
This thesis analyze the behavior of female consumer towards press advertising of branded perfumes. The theoretical part includes analysis of advertising types, as well as demonstrates the specificity of press advertising. Also described, are the possibilities of press advertising in communicating with female consumers. The methodology studies are focused on outlining the relevant problem, goals and hypotheses. First hypothesis claim that women prefer brand-name perfumes, that they are willing to test new brands and change fragrance from time to time. The second hypothesis sais that women are curious and interested in press advertising, when it leads them to purchasing a specific offer. The study was conducted by a survey, using the questionnaire as a research tool. The respondents were women in difference of age, education and material situation. As a result, conclusions are worded with guidance and directions to the most effective ads of branded perfumes.
This thesis analyze the behavior of female consumer towards press advertising of branded perfumes. The theoretical part includes analysis of advertising types, as well as demonstrates the specificity of press advertising. Also described, are the possibilities of press advertising in communicating with female consumers. The methodology studies are focused on outlining the relevant problem, goals and hypotheses. First hypothesis claim that women prefer brand-name perfumes, that they are willing to test new brands and change fragrance from time to time. The second hypothesis sais that women are curious and interested in press advertising, when it leads them to purchasing a specific offer. The study was conducted by a survey, using the questionnaire as a research tool. The respondents were women in difference of age, education and material situation. As a result, conclusions are worded with guidance and directions to the most effective ads of branded perfumes.
Opis
Słowa kluczowe
reklama, komunikacja marketingowa, reklama prasowa, marka, zachowania konsumenckie, reklama kobieca, contemporary marketing, advertisement, marketing communications, press advertising, brand, consumer behavior, marketing to women