Polska komedia romantyczna jako produkt. Przypadek produkcji niezależnej MTL Maxfilm

Ładowanie...
Miniatura

Data

2009-05-21 20:08:13

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Głównym zagadnieniem, jakim zajęłam się w niniejszej pracy jest analiza źródeł popularności komedii romantycznej. W ciągu ostatnich kilku lat gatunek ten stał się bardzo zyskownym produktem i zdominował repertuar polskich producentów niezależnych, którzy wzorowali się na sukcesach frekwencyjnych amerykańskich produkcji. W swojej pracy posłużyłam się przykładem jednego z największych niezależnych producentów kina popularnego w naszym kraju – firmy MTL Maxfilm. W jej dotychczasowym dorobku dominują produkcje przeznaczone dla masowej publiczności, które zajmują czołowe miejsca w rankingach popularności. Fakt, że produkcje Maxfilmu dominują w takich zestawieniach, przyczynił się do analizy filmów tego właśnie producenta. Podjęłam także próbę odpowiedzi na pytanie o przyczyny popularności produkcji komercyjnych. Pomogło mi w tym opisanie przemian polskiej kinematografii od modelu obowiązującego za czasów PRL-u do 2005 roku, kiedy wprowadzono aktualne prawo filmowe. Wychwycenie różnic pomiędzy systemem sprzed lat, a specyfiką produkcji filmowej prowadzonej zgodnie z wymogami wolnego rynku, pomaga zrozumieć, dlaczego kino komercyjne wypiera bardziej ambitne projekty.

Opis

Słowa kluczowe

film, komedia romantyczna, produkcja komercyjna

Cytowanie