Benchmarking jako metoda wykorzystywana w zarządzaniu hotelem na przykładzie RT Hotels

Ładowanie...
Miniatura

Data

2011-03-24 12:55:47

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem głównym pracy jest przedstawienie benchmarkingu (metody zarządzania zmianami w przedsiębiorstwie), jako metody wspomagającej zarządzanie hotelem. Wyodrębniono również podstawowe hipotezy badawcze. Czy benchmarking jest dobrą i efektywną metodą wspomagającą zarządzanie w tym konkretnym hotelu oraz czy firma doskonali wdrożony system? Praca składa się z 4 rozdziałów. Część pierwsza porusza zagadnienia związane z zarządzaniem przedsiębiorstwem turystycznym. Rozdział drugi pracy poświęcony został nowoczesnej metodzie doskonalenia przedsiębiorstwa, jakim jest benchmarking. Opisano metody wspomagające zarządzanie przedsiębiorstwem, scharakteryzowano filozofię benchmarkingu oraz przytoczono wybrane definicje tej metody. Kolejny rozdział pracy zawiera charakterystykę przedsiębiorstwa RT HOTELS, informacje ogólne o hotelu, opis grupy PUHIT S.A. oraz elementy zastosowanej strategii marketingowej. Czwarty rozdział pracy opisuje benchmarking, jako metodę zarządzania w RT HOTELS. Zawiera relację z procesu benchmarkingu w przedsiębiorstwie oraz analizę wpływu benchmarkingu na zarządzanie. W rozdziale tym dokonano również oceny wykorzystania benchmarkingu w hotelu. Zakres merytoryczny pracy dotyczy zarządzania, benchmarkingu i działalności hotelarskiej. Zaś zakres podmiotowy obejmuje działalność RT Hotels S.A. w Krakowie. Praca obejmuje okres od 20.08.2008 roku do końca roku 2010. Informacje na temat rozwiązań benchmarkingowych zastosowanych w firmie zaczerpnięto z rozmów przeprowadzanych z dyrektor zarządzającą RT Hotels. W części teoretycznej pracy zastosowano analizę literaturową materiału źródłowego z wykorzystaniem adekwatnych książek, czasopism fachowych, norm, stron internetowych. W części empirycznej zastosowano analizę podmiotu badań tj. RT Hotels, w oparciu o posiadane informacje (struktura organizacyjna, wprowadzone zmiany po przejęciu przez Grupę PUHIT S.A., strategie, normy itp.). Reasumując w wyniku przeprowadzonej analizy oraz metodologii benchmarkingu przedstawionej w części teoretycznej pracy można stwierdzić, że firma stosuje benchmarking w zakresie niepełnym. Dokonana analiza pozwala na wysunięcie w kierunku zarządu RT Hotels pewnych modyfikacji, które usprawnią w firmie wprowadzone już zmiany.

Opis

Słowa kluczowe

przedsiębiorstwo turystyczne, zarządzanie, metody zarządzania, benchmarking, hotelarstwo, usługi hotelowe

Cytowanie