Wpływ reklamy na podejmowanie decyzji konsumenckich

Ładowanie...
Miniatura

Data

2009-06-09 23:23:31

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem niniejszej pracy jest ukazanie wpływu reklamy na decyzje zakupowe konsumentów. W pracy podjęto próbę potwierdzenia hipotezy, iż reklama wpływa na podejmowanie decyzji zakupowych. Praca składa się z trzech części. Część pierwsza poświęcona jest zachowaniom konsumenckim. Jako że zachowania konsumentów cechują się dużą zmiennością i podatnością na oddziaływanie bodźców płynących z otoczenia, dlatego też analiza zachowań konsumenckich zaczyna odgrywać coraz większe znaczenie w projektowaniu rynkowych działań przedsiębiorstw. W drugim rozdziale skoncentrowano się na charakterystyce procesu podejmowania decyzji, etapach oraz rodzajach decyzji konsumenckich, jak również marketingowych aspektach podejmowania decyzji przez konsumentów. Zjawisku temu przyjrzymy się dość szczegółowo, ponieważ podejmowanie decyzji ogólnie uważane jest za najważniejszą część zachowania człowieka. W rozdziale trzecim zastanowimy się nad wpływem reklamy na podejmowanie decyzji zakupowych, w jaki sposób oddziaływuje na niego cała zmasowana informacja w postaci reklamy. W jaki sposób odbiera on tę informację, w jaki sposób kształtują się jego postawy wobec oferowanych produktów i usług. W rozdziale czwartym przedstawiamy natomiast wnioski z przeprowadzonych badań, dotyczących wpływu reklamy na decyzje zakupowe konsumentów.

Opis

Słowa kluczowe

reklama, konsument, podejmowanie decyzji, decyzje konsumenckie

Cytowanie