Strategia marketingowa przedsiębiorstwa Symfonia Smaków

Ładowanie...
Miniatura

Data

2014-03-25 12:47:12

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Współczesne podmioty gospodarcze działają w warunkach, które charakteryzują się dużą konkurencją oraz wysoką zmiennością otoczenia, co sprawia, iż zajęcie i utrzymanie znaczącej pozycji rynkowej staje się coraz trudniejszym zadaniem, zwłaszcza w sytuacji, gdy podmiot jest skoncentrowany tylko i wyłącznie na kwestiach bieżących. Strategia marketingowa bardzo często definiowana jest za pomocą elementów marketingu-mix, a więc jako długookresowy plan działań, które dotyczą planowania i rozwoju produktu, doboru asortymentu, selekcji rynku docelowego, pozycjonowania produktu na rynku. Strategia marketingowa jest składową kilku strategii instrumentalnych, wśród których zidentyfikować można strategię produktu, ceny, dystrybucji oraz komunikacji. Z drugiej strony jednakże stanowi ona jedną z wielu strategii o charakterze funkcjonalnym, które wchodzą w skład kompleksowej strategii przedsiębiorstwa. Celem niniejszej pracy jest prezentacja istoty strategii marketingowej oraz jej znaczenia dla funkcjonowania przedsiębiorstwa, a tym samym wzrostu jego konkurencyjności na rynku na przykładzie wybranej jednostki. Badanie ankietowe zostało przeprowadzone w celu identyfikacji oczekiwań klientów firmy. Badanie zostało przeprowadzone wśród klientów firmy, zarówno odwiedzających restaurację, jak i zewnętrznych. W oparciu o przeprowadzone badania, w niniejszej pracy opracowano kompleksową strategię marketingową dla firmy. Udowodniono również, iż kompleksowa strategia marketingowa ma kluczowe znaczenie dla powodzenia działalności firmy i jej sukcesu na rynku.
In order to survive and develop, it is necessary for every single organisation to develop a long term strategy of effective functioning on the market. This strategy should enable the organisation to maximise profits and avoid dangers originating from its environment. The current thesis presents the characteristics and significance of marketing strategy and, especially, its importance for the functioning of the organisation and its competitiveness. The above is conducted with the use of the example of a Polish company named „Symfonia Smaków”. There are two research techniques employed for the needs of the research, namely a feedback questionnaire and a case study. In addition, SWOT analysis of the company’s potential is performed in order to assess its strength, weaknesses, threats and opportunities. The conducted research allowed for preparing a comprehensive marketing strategy for the company in question.

Opis

Słowa kluczowe

marketing, marketing research, strategy of marketing, badania marketingowe, strategia marketingowa

Cytowanie