Aspekty etyczne komunikatów reklamowych w telewizji i ich perswazyjność w odniesieniu do rodziców i dzieci

Ładowanie...
Miniatura

Data

2011-03-16 18:47:21

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

W niniejszej pracy dokonano analizy aspektów etycznych komunikatów reklamowych w telewizji i ich perswazyjności w odniesieniu do rodziców i dzieci. W tym celu rozwinięte zostały treści merytoryczne na temat komunikacji społecznej i jej uwarunkowań i następnie przedstawiono wyniki własnych badań ankietowych. Praca łączy w sobie wątki merytoryczne i metodologiczne związane z moimi zainteresowaniami. W rozdziale czwartym pracy zawarty został opis metodologii badań własnych. Hipoteza główna zaprezentowana do weryfikacji brzmi: Rodzice i dzieci dobrze znają komunikaty reklamowe nadawane w telewizji, ale nie zdają sobie sprawy z ich perswazyjności. Została ona potwierdzona w badaniu na grupie rodziców i ich dzieci w Szkole Podstawowej imienia Stefana Pawlika w Rytrze dokonanym przy pomocy kwestionariusza ankiety opracowanego przez autora pracy.
This thesis presents analysis of the ethical aspects of advertising messages in television and their persuasive effect on children and parents. Essential issues connected with social communication and its conditioning are discussed, and outcomes of own surveys are presented. This thesis is comprised of substantial issues and methodological contents which are connected with my interests. In chapter four, description of own researches is provided. The hypothesis says: Parents and children are familiar with advertising messages broadcast on TV, but they are not aware of their persuasiveness. This hypothesis is confirmed by the research on a group of parents and their children in primary school in Rytro. It was achieved by means of survey worked out by the author of the thesis.

Opis

Słowa kluczowe

etyka, komunikacja, reklama, telewizja, perswazja, ethic, communication, advertisement, television, persuasion

Cytowanie