Wprowadzenie na rynek nowego produktu na przykładzie kasy fiskalnej VEGA TAXI produkowanej przez OPTIMUS IC S.A. z siedzibą w Nowym Sączu

Brak miniatury

Data

2005

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem pracy jest przedstawienie i analiza wprowadzenia na rynek specjalizowanej kasy fiskalnej przeznaczonej dla taksówkarzy. Jej producentem jest nowosądecka spółka OPTIMUS IC S.A. Impulsem do przygotowania przez firmę takiego projektu było objęcie obowiązkiem fiskalizacji rynku taksówek . Przeprowadzone przez OPTIMUS IC S.A. badania rynku potwierdziły, iż rynek taksówek jest rynkiem na tyle dużym, żeby zagwarantować osiągnięcie satysfakcjonującego zysku. Dla osiągnięcia tego celu konieczne stało się jednak przygotowanie produktu, który mógłby podjąć rywalizację z urządzeniami przygotowanymi przez konkurentów rynkowych spółki. Praca składa się z trzech rozdziałów. Rozdział pierwszy to próba określenia miejsca produktu w szeroko pojętym marketingu. Rozdział drugi przestawia charakterystykę cyklu życia produktu oraz strategie stosowane w poszczególnych jego fazach tj. w fazie wprowadzenia, wzrostu, dojrzałości i spadku. Rozdział trzeci to próba praktycznego wykorzystania opisanej wcześniej teorii. Znaleźć tu można charakterystykę spółki tj. jej misję, historię działalności i strukturę organizacyjną. Informacje te mają za zadanie przybliżyć czytelnikowi profil działalności spółki. Kolejnym poruszonym tematem jest analiza rynku, na którym działa OPTIMUS IC S.A. Jej zadaniem jest z kolei ukazanie głównych konkurentów firmy, jej pozycji oraz udziału w rynku w latach 1999-2003. W dalszej części rozdziału przeprowadzona została analiza SWOT przedsiębiorstwa ukazująca jego szanse i zagrożenia oraz silne i słabe strony. Rozdział ukazuje jak dobrze przygotowane i przemyślane wprowadzenie na rynek produktu cechującego się wysoką jakością, dopasowanego do potrzeb odbiorców i wspomaganego przez dobrze dobrane narzędzia marketingowe gwarantuje przedsiębiorstwu zdobycie pozycji lidera oraz zyski w długim okresie czasu.

Opis

Słowa kluczowe

strategia marketingowa, produkt, nowe produkty, marketing produktu

Cytowanie