Psychologiczne aspekty reklamy i ich rola w wyborze produktu przez klienta na przykładzie reklam alkoholi

Brak miniatury

Data

2007

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Niniejszą pracę poświęcono problematyce psychologicznych aspektów reklamy. Reklamy w różny sposób docierają do swoich odbiorców. Na poszczególnych ludzi inaczej działają te same komunikaty. Celem mojej pracy będzie ukazanie mechanizmów oddziaływania reklamy na psychikę człowieka przekładającą się na decyzje wyboru produktu, jakich on dokonuje. W pierwszym rozdziale pracy chciałbym skoncentrować się na charakterystyce przekazu reklamowego, określić jego cele, rodzaje, jak również przedstawić sposób jego spostrzegania przez konsumenta. Efektywność komunikatu uzależniona jest od stopnia nasilenia określonych czynników. Przedstawienie tych elementów będzie podstawowym założeniem rozdziału drugiego. W rozdziale tym zawarty jest również dyskusyjny charakter reklam alkoholi jak również problemy, które związane są z nadużywaniem alkoholu. Przedmiotem rozdziału trzeciego są emocje. Zostaną tu poruszone kwestie związane z wpływem przekazów emocjonalnych w konfrontacji z racjonalnymi na skuteczność reklamy. Bardzo ważną rzeczą jest zrozumienie potrzeb psychicznych określonych nabywców. To, w jakim stopniu uwzględnianie potrzeb odbiorców jest w stanie ich zainteresować i wzbudzić pragnienie posiadania produktu opisane jest w rozdziale czwartym. Rozdział piąty stanowią przeprowadzone przeze mnie badania na temat psychologicznych determinantów budowania skutecznych reklam alkoholi z ukazaniem siły wpływu poszczególnych elementów. Praca napisana została w oparciu o literaturę z zakresu psychologii reklamy.

Opis

Słowa kluczowe

reklama, efektywność reklamy, psychologia reklamy, zachowania konsumenta

Cytowanie