Mechanizmy manipulacyjne w marketingu i reklamie a efektywność przekazu reklamowego

Ładowanie...
Miniatura

Data

2011-04-14 12:51:16

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

W swojej pracy postaram się wpierw omówić pojęcia marketingu i reklamy a także występujące w nich elementy manipulacyjne. Kolejnym etapem mojej pracy będą rozważania na temat celów, czynników i warunków skutecznego przekazu. Następnie przyjrzę się metodom badania stopnia przyjęcia przekazu reklamowego do uwagi odbiorcy, wpływu reklamy na stosunek odbiorcy przekazu do produktu i firmy a także badaniu skuteczności reklamy poprzez jej wpływ na wielkość sprzedaży. Ostatnim, najważniejszym elementem mojej pracy, będą moje własne badania. Przeprowadzone badanie potwierdziły, iż ilość i występowanie reklam została już dawno przekroczona, przez co każdy człowiek, a co za tym idzie konsument czuje się przytłoczony intensywnością i obfitością występowania przekazów reklamowych w jego codziennym życiu. Kolejnym ważnym tematem badania były mechanizmy manipulacyjne zastosowane w marketingu i reklamie, wynikiem czego potwierdziła się hipoteza, iż mechanizmy te podnoszą skuteczność strategii marketingowej i mimo, iż reklamodawcy nadużywają ludzkie odczucia do płci przeciwnej dzieci czy zwierząt, to przynoszą pozytywne efekty sprzedaży. Ostatnie zagadnienie dotyczyło efektywności przekazu reklamowego pod wpływem mechanizmów manipulacyjnych, a przeprowadzone badania potwierdziły, iż działania te podnoszą skuteczność przekazu.

Opis

Słowa kluczowe

marketing, reklama, manipulacja, sprzedaż, efektywność reklamy

Cytowanie