dc.contributor.author |
Jasieński, Michał |
|
dc.date.accessioned |
2014-07-05T09:05:10Z |
|
dc.date.available |
2014-07-05T09:05:10Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier.citation |
Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, 2013, t. 51, nr 6, s. 151-167 |
pl |
dc.identifier.issn |
1426-9724 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/7856 |
|
dc.description.abstract |
Entrepreneurs often face the challenge of hiring academic researchers who could provide know-how or serve as potential business partners, collaborators or expert consultants. Since hiring experts may be costly, it is essential that only the best specialists be used. I describe some quantitative scientometric tools (such as h-index and gindex) aimed at evaluating academic quality of institutions or of individual researchers. Such tools provide information that is easily accessible, comprehensible and merit-based, although they must be used with caution, since disciplines differ in the absolute values of indexes. I show how to use scientometrics in a comparative manner to document low output and poor quality of the publications of Polish academic authors in the area of business and management. I also argue that some governmental procedures for rewarding academic excellence are not effective because they reduce incentives for publishing academic papers in English. |
pl |
dc.description.abstract |
Przedsiębiorcy stają coraz częściej przed wyzwaniem nawiązania współpracy z badaczami, którzy są potencjalnym źródłem wiedzy eksperckiej i mogą służyć jako partnerzy biznesowi, współpracownicy lub eksperci. Ponieważ wynajęcie ekspertów może być kosztowne, istotnym jest, aby byli to specjaliści o najwyższej jakości. Niniejsza praca zawiera przegląd podstawowych narzędzi naukometrycznych (takich jak indeksy h oraz g), dzięki którym menedżer lub przedsiębiorca może w sposób ilościowy oszacować naukową jakość konkretnych osób albo instytucji. Informacja uzyskana w ten sposób jest ogólnie dostępna, łatwo zrozumiała oraz w dużym stopniu oparta na wartości merytorycznej (a nie np. aktywności administracyjnej) ekspertów, aczkolwiek należy jej używać z ostrożnością. Porównawcza ocena całych dyscyplin może być zilustrowana krytyczną analizą aktywności krajowych badaczy w dziedzinie biznesu i zarządzania, którzy publikują w markowych czasopismach mało prac i o niskiej jakości. Naukometria może również udokumentować niską jakość przyjętych standardów ministerialnych (np. przy ocenie parametrycznej), które zniechęcają autorów do publikowania prac w języku angielskim. |
pl |
dc.language.iso |
en_US |
pl |
dc.rights |
open access |
pl |
dc.subject |
bibliometrics |
pl |
dc.subject |
citation analysis |
pl |
dc.subject |
consulting |
pl |
dc.subject |
entrepreneurship |
pl |
dc.subject |
h-index |
pl |
dc.subject |
management |
pl |
dc.subject |
scientometrics |
pl |
dc.subject |
analiza cytacji |
pl |
dc.subject |
bibliometria |
pl |
dc.subject |
konsulting |
pl |
dc.subject |
naukometria |
pl |
dc.subject |
przedsiębiorczość |
pl |
dc.subject |
zarządzanie |
pl |
dc.title |
Citation analysis as a practical tool for managers and entrepreneurs: selected scientometric concepts relevant for business model improvement |
pl |
dc.title.alternative |
Analiza cytacji jako praktyczne narzędzie dla menedżerów i przedsiębiorców: wybrane pojęcia z naukometrii pożyteczne dla poprawy modeli biznesowych |
pl |
dc.type |
article |
pl |