Uwarunkowania psychospołeczne zarządzania zmianą w firmie P.P.H.U. "Centrum" Sp. z o.o.

Brak miniatury

Data

2008

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Powszechnie wiadomo, że sytuacja zmiany wywołuje lęk przed nieznanym, jest przyczyną zwiększenia poziomu stresu, a pracownicy często stawiają opór wobec wprowadzanych innowacji. Jak sobie z nim radzić? W jaki sposób powinni działać menedżerowie, aby stworzyć warunki dogodne do adaptacji? Na te i inne pytania odpowiada praca. Wspomniane problemy analizowane są na przykładzie P.P.H.U. Centrum. Niniejsza praca składa się z czterech głównych rozdziałów. Pierwszy wyjaśnienia terminu „zmiany” i „zarządzania zmianą”, opisuje przy tym dzisiejszy obraz świata w kontekście ekonomiczno – gospodarczym. Omówiony jest proces globalizacji oraz następstwa zmian organizacyjnych. Drugi rozdział zawiera analizę nowych kierunków zarządzania pracownikami, takich jak Benchmarking, Knowledge Management itd. Szerzej traktuje także o roli menedżera w procesie wdrażania zmian organizacyjnych oraz o samych zmianach. Rozdział III uszczegóławia kwestię psychospołecznych uwarunkowań zmian w firmie PPHU Centrum, oporu wobec nich i metod jego redukowania. Natomiast ostatni, czwarty rozdział zawiera historię firmy PPHU Centrum oraz badanie – w formie ankiety – przeprowadzone na pracownikach tej firmy w celu określenia psychospołecznych uwarunkować w niej panujących. Rozdział zawiera analizę jakościową i ilościową wyników badań.

Opis

Słowa kluczowe

zarządzanie zmianami, zmiany organizacyjne, globalizacja, społeczne aspekty zmian

Cytowanie