Logistyka i e-biznes na podstawie firmy Amazon.com

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Batko, Bogdan
dc.contributor.author Rycerz, Ewelina
dc.date.accessioned 2014-07-09T13:34:58Z
dc.date.available 2014-07-09T13:34:58Z
dc.date.issued 2006 pl
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/7916
dc.description.abstract Celem pracy jest zbadanie funkcjonowania firmy internetowej oraz sprawdzenie, w jaki sposób specyfika e-biznesu wpływa na rozwiązania logistyczne. W tym celu wybrałam przeanalizowanie jednego z największych sklepów internetowych, Amazon.com, jako niekwestionowanego lidera wśród detalistów on-line. Dwa pierwsze rozdziały są teoretycznym wstępem do dalszej części badawczej. Pierwszy rozdział zawiera wiele różnych definicji logistyki, które ją opisują i charakteryzują. Dodatkowo przedstawia podstawowe informacje na temat logistyki takie jak koszty oraz logistyczny system informacji. Kolejny rozdział przedstawia meritum e-biznesu oraz czynniki istotne w prowadzeniu działalności internetowej, takie jak: sklep internetowy wraz z wyszczególnieniem płatności, bezpieczeństwa i technologii oraz marketing w Internecie. Trzeci rozdział zawiera opis firmy internetowej Amazon.com oraz jej historię i główne informacje dotyczące założyciela. Kolejny rozdział jest analizą firmy Amazon.com pod względem jej działalności w Internecie. W tym rozdziale znajduje się szczegółowy opis strony internetowej z opisem zawartości oraz jej funkcjonalności. Ponadto opisano proces zakupu, oraz technologię Amazon.com, która obsługuję stronę internetową oraz zajmuje się gromadzeniem, analizowaniem i przetwarzaniem informacji dotyczących produktów i klientów. Ostatni rozdział jest analizą dystrybucji tej firmy, łańcucha dostaw oraz systemu logistycznego z uwzględnieniem opisu procesów logistycznych oraz rozwiązań technologicznych. pl
dc.description.abstract This peace of writting covers information about logistics and e-business on the example of the company Amazon.com. The aim was to show the most important aspects of the activity of the on-line business and to show how the specification of e-business affect logistics solutions. The first chapter includes basic knowledge about logistics. There are written definitions and some information about costs and information system. The second chapter is also theoretical and it provides an information about e-business. Beside definitions there are also notes about on-line shop, like: payments, security and technology. The third chapter “Amazon.com” is about the founder, it’s history and strategy. This part is an introduction into the research of Amazon.com. The next chapter contains an analysis of the web page of Amazon.com, customisation and it follows steps of the process of buying. The last but not least information included in this part is about the internet technology. The last chapter is about logistics in Amazon.com. It is mainly focused on the knowledge about distribiution centre, logistics processes and transport. To sum up, this peace of writting provides information about logiostics and e-business in the biggest internet ratailer, Amazon.com. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject logistyka pl
dc.subject e-biznes pl
dc.subject marketing internetowy pl
dc.subject studium przypadku pl
dc.subject Amazon.com pl
dc.title Logistyka i e-biznes na podstawie firmy Amazon.com pl
dc.title.alternative Logistics and e-business. Amazon.com case study pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info