Diagnostyka systemu motywacyjnego firmy na przykładzie Tele-Fonika S.A. i Krakowskiej Fabryki Kabli S.A.

Brak miniatury

Data

2003

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

W pracy pragnęłam porównano dwa systemy motywacji, występujące w dwóch firmach z tej samej branży, różniących się datą powstania (KFK – 1924r. ,TF – 1992 r), sposobem działania i polityką zarządzania firmą. Aby zbadać natężenie motywacji do pracy (wskaźnik WMS), ogólny poziom zaspokojenia oczekiwań (wskaźnik PZO), poziom motywacji oraz przeprowadzić diagnostykę systemu motywacyjnego posłużono się ankietą stworzoną na podstawie kwestionariusza Lawlera i Nadlera . Aby otrzymać wyniki z ankiety, wskaźniki WMS i PZO oraz testy statystyczne badające zróżnicowanie poziomu motywacji według płci, wieku, stażu itp. skorzystano z programu STATISTICA. Tezie pracy oraz jej głównemu celowi podporządkowano treść ujętą w cztery rozdziały. W rozdziale 1 przedstawiona jest istota motywacji, jej modele oraz typologia teorii motywacji. Poza tym zostały scharakteryzowane wybrane koncepcje motywacji. W rozdziale 2 zostały zaprezentowane składniki płacowe i pozapłacowe systemu motywacyjnego, natomiast w rozdziale 3 zostały one już przedstawione na przykładzie TF KFK S.A. Pokazano założenia diagnozy systemu motywacyjnego, oraz scharakteryzowano ankietę jako narzędzie badawcze oraz respondentów. Rozdział 4 stanowi praktyczną część pracy, w której znajdują się odpowiedzi na temat poziomu motywacji pracowników, porównanie tego poziomu według firm, wieku, stażu, płci oraz została przeprowadzona ocena systemu motywacyjnego. Praca została napisana w oparciu o literaturę krajową, artykuły z czasopism fachowych.

Opis

Słowa kluczowe

motywacja, system motywacyjny, motywacje płacowe, motywacje pozapłacowe

Cytowanie