Tworzenie reklamy i jej psychologiczne podejście w przekazie reklamy

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Batko, Bogdan
dc.contributor.author Piotrowska, Natalia
dc.date.accessioned 2014-07-11T09:25:24Z
dc.date.available 2014-07-11T09:25:24Z
dc.date.issued 2013-10-12 00:53:42
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/7950
dc.description.abstract Przedmiotem niniejszej pracy jest proces tworzenia reklamy i analiza metod oceny efektywności wpływania na odbiorców z punktu widzenia psychologicznego. Badania zostały przeprowadzone wśród losowo wybranych osób na terenie Nowego Sącza. Pytania dotyczyły częstotliwości nadawanych reklam, ich wpływu oraz odbioru przez widzów, co jest najważniejszym z aspektów. Podejmowanie decyzji związanych z zakupem to kluczowy etap w procesie reklamy. Siła emocji ma duże znaczenie w reklamie, ponieważ reklama oddziałuje na nas poprzez wpływ na uczucia. Zostanie przenalizowane zjawisko 'potrzeby', która jest głównym motywatorem do dokonania zakupu. Instynkty wprowadzają nas w sieć manipulacji stworzoną przez reklamę. Podkreślona zostanie także rola uczenia się, postawy, przekonania oraz percepcja. W niniejszej pracy pojawi się również analiza badania przeprowadzonego przez European Trusted Brands dotyczącego marek cenionych przez Polaków. W wyniku przeprowadzonej analizy nasuwa się stwierdzenie, iż reklamy mają wpływ na nasze działania i nawet nasze starania obronne nie są w stanie pokonać potrzeb wywoływanych przez reklamy. Są one precyzyjnie stworzone, a przy ich realizacji bardzo duże znaczenie ma podejście psychologiczne, co ma na celu zdobycie konsumenta. pl
dc.description.abstract The subject of this thesis is the process of creating an advertisement and the analysis of methods assessing the efficiency of influence on viewers from the psychological point of view. The research was conducted among randomly chosen representatives in Nowy Sącz. Questions were related to the frequency of advertisements broadcasting, their impact and perception by viewers, which is the most important factor. Decision making regarding the purchase is the key stage in the process of advertising. The power of emotions is significant in advertising because an advertisement affects our feelings. The phenomenon of a ‘need’ will be also analysed in this thesis as a ‘need’ is the main motivator to purchase. Instincts push us into a web of manipulation created by an advertisement. The role of learning, attitudes, beliefs and perception will be also emphasised. In this thesis, there will be also included an analysis of the research prepared by European Trusted Brands regarding brands appreciated by the Poles. As a result of the analysis, it was found that advertisements influence our behaviours and even our defensive efforts are not able to overcome needs created by advertisements. They are precisely created and psychological approach is significant while producing them, which aim is to gain a consumer. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject reklama pl
dc.subject tworzenie reklamy pl
dc.subject mechanizmy reklamy pl
dc.subject advertising pl
dc.subject creation of advertising pl
dc.subject psychologia reklamy pl
dc.subject psychology of advertising pl
dc.title Tworzenie reklamy i jej psychologiczne podejście w przekazie reklamy pl
dc.title.alternative Creating an advertisement and its psychological approach in the transmission of advertising pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-07-07T10:25:54Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info