Konkurencyjność małych i średnich firm w handlu spożywczym na przykładzie supermarketu Rafa
Ładowanie...
Data
2011-04-15 12:08:50
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Celem tej pracy jest przedstawienie oraz analiza małych i średnich przedsiębiorstw w segmencie handlu, czyli dziedzinie, która w Polsce rozwinęła się w najszybszym tempie. Szczególną uwagę pragnę zwrócić na zmieniające się trendy w zwyczajach i upodobaniach klientów, a rozwijającą się konkurencją we wszystkich jej strefach działania. Praca składa się z czterech rozdziałów, z czego dwa pierwsze rozdziały to teoretyczne rozważania na temat małych i średnich przedsiębiorstw (MSP). Ogromną kopalnią informacji na temat MSP są dane Państwowej Agencji Restrukturyzacji Przedsiębiorstw. Możliwość korzystania z raportów opracowanych przez wybitnych ekonomistów, znawców sektora przedsiębiorczości szczegółowo przybliża tematykę problemu. Strona internetowa PARP dostarczyła mi wiedzy i informacji potrzebnych do opracowania tematu mojej pracy licencjackiej, by móc w pełni przedstawić stan wybranego sektora MSP w Polsce. Supermarket „Rafa” zbudował swoją pozycję na rynku, dzięki zbudowaniu
atrakcyjnej oferty handlowej, która wyróżnia tę placówkę na rynku i tworzy tym samym,
przewagę nad udziałowcami tego segmentu rynku. Przewaga konkurencyjna nie jest na tyle
silna, by mogła odeprzeć siłę kolejnych sieci hipermarketów w mieście. Obecnie dobra
kondycja firmy, jej rozpoznawalność i lojalność klientów, zobowiązuje kadrę zarządzającą
i wszystkich pracowników do zaangażowania się w tworzenie kolejnych projektów
prowadzących do rozwoju firmy.
Opis
Słowa kluczowe
małe i średnie przedsiębiorstwa, handel, rozwój gospodarczy, konkurencyjność handlowa, supermarkety