Specyfika zarządzania przedsiębiorstwem rodzinnym na przykładzie firmy KORA

Brak miniatury

Data

2007

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem pracy jest pokazanie, iż istnieją takie obszary i charakterystyki działalności firm rodzinnych, które zdecydowanie wyróżniają ten rodzaj przedsiębiorczości na tle pozostałych. Pierwsza hipoteza badawcza brzmi: istnieją znaczące różnice pomiędzy firmami rodzinnymi a nierodzinnymi we wszystkich obszarach związanych z ich funkcjonowaniem. Druga hipoteza zakłada, iż: uzyskanie równowagi pomiędzy celami firmy i rodziny prowadzi do efektu synergii, będąc gwarantem nieustannego rozwoju oraz efektywności całego przedsiębiorstwa. W celu zweryfikowania przyjętych hipotez posłużono się literaturą przedmiotu, dokumentacją wewnętrzną firmy KORA oraz osobistym, doświadczeniem własnym autora. Pierwszy rozdział poświęcony jest zestawieniu podstawowych zagadnień, pojęć oraz modeli teoretycznych dotyczących przedsiębiorstw rodzinnych. W drugim rozdziale rozważano wpływ specyfiki przedsiębiorstw rodzinnych na wybrane aspekty zarządzania. Kolejny rozdział odnosi się do funkcjonowania rodziny w biznesie: strategii rodzinnych oraz sposobów eliminowania sytuacji konfliktowych na linii rodzina - firma. Czwarty rozdział ma charakter praktyczny. Jest to studium przypadku poświęcone specyfice zarządzania firmą rodzinną KORA.

Opis

Słowa kluczowe

przedsiębiorstwo rodzinne, przedsiębiorczość, zarządzanie, studium przypadku

Cytowanie