Motywacja jako element zarządzania - motywacja pracowników na dwóch szczeblach: biurowym i produkcji

Ładowanie...
Miniatura

Data

2009-06-26 17:29:49

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem pracy jest zbadanie tego, co motywuje pracowników – czy jest to finansowe czy pozafinansowe wynagrodzenie, czy także innego rodzaju czynniki. Praca składa się z trzech rozdziałów, rozwiniętych do kilku podrozdziałów. Pracę wieńczy zakończenie, podsumowujące informacje zgromadzone w jej całości. Pierwszy rozdział definiuje pojęcia takie jak zarządzanie, motywacja i motywowanie. Zawarto w nim omówienie pojęcia kierowania, które jest głównym czynnikiem zarządzania organizacją. W drugim rozdziale przedstawiono modele, teorie dotyczące motywacji, jak również opisy środków jej pobudzania – środków przymusu, zachęty i perswazji. Najważniejszymi spośród tych środków są środki motywacji płacowe i pozapłacowe. W podrozdziałach rozdziału drugiego opisano jaką pełnią one rolę i jakie znaczenie mają dla pracowników, które są dla nich bardziej ważne, a które mniej. „Skuteczność motywacji” to podrozdział stanowiący swoiste podsumowanie teoretycznej części pracy. Ostatni rozdział poświęcony został prezentacji badań własnych przeprowadzonych w firmie „Anka”. W tym rozdziale można znaleźć informacje dotyczące tej firmy, prezentację problemu badawczego i hipotez, wyników uzyskanych w badaniu ankietowym oraz płynące z nich wnioski. Przedmiotem badań było sprawdzenie czy płaca wpływa na motywację pracowników niezależnie od zajmowanego przez nich stanowiska w organizacji. Zastosowana, ankietowa metoda badawcza dostosowana była do postawionej głównej i trzech szczegółowych hipotez. Główna hipoteza badań i zarazem pracy brzmi następująco: wynagrodzenia finansowe są najważniejszym elementem motywującym pracowników niezależnie od stanowiska pracy. Przedstawione w pracy badania weryfikują postawione w teoretycznej części pracy hipotezy.

Opis

Słowa kluczowe

motywowanie pracowników, zarządzanie

Cytowanie