Modele biznesowe a kapitał intelektualny przedsiębiorstwa

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Ujwary-Gil, Anna
dc.date.accessioned 2014-09-26T11:44:36Z
dc.date.available 2014-09-26T11:44:36Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Marketing i Rynek, 2014, nr 5, s. 648-653 pl
dc.identifier.issn 1231-7853
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/8094
dc.description.abstract Rozwój koncepcji modelu biznesowego oraz kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa datuje się na lata 90, ubiegłego stulecia. Zaskakujący pozostaje fakt, że w ostatnich dwóch dekadach pojawiło się niewiele publikacji omawiających wpływ kapitału intelektualnego na tworzenie, funkcjonowanie czy innowacyjność modeli biznesowych, a koncepcja modelu biznesowego nie znajduje szerszego odzwierciedlenia w literaturze z zakresu zarządzania i pomiaru kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa. Tymczasem w ramach tych dwóch koncepcji istnieje wiele obszarów analiz, które się pokrywają, a do których bez wątpienia należą: tworzenie wartości, wartość dodana, przewaga konkurencyjna, umiejętności, kompetencje czy zasoby niematerialne. Celem artykułu jest wskazanie wspólnych elementów tych koncepcji, zarysowanie kierunków dalszych badań, szczególnie jeśli chodzi o pomiar i operacjonalizację modelu biznesowego. W podejściu tych teoretycznych rozważań wykorzystano bieżącą i wyselekcjonowaną literaturę przedmiotu. pl
dc.description.abstract The development of the concept of a business model and the intellectual capital of a company dates back to the nineties of the last centuary. Surprising is the fact that over the last two decades, there have been very few publications discussing the impact of intellectual capital on value creation, functioning and business models innovation, nor the concept of a business model reflected in the broader literature on management and intellectual capital measurement. However, within these two concepts, there are many elements that overlap, and which no doubt include: the creation of value, value added, competitive advantage, skills, and intangible resources. The purpose of this article is to identify the common elements of thes concepts, outline directions for further research, especially when it comes to measurement and operationalization of the business model. Taking these theoretical considerations into account current and selected literature were used. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights open access pl
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject model biznesowy pl
dc.subject kapitał intelektualny pl
dc.subject wartość pl
dc.subject pomiar wyników pl
dc.subject business model pl
dc.subject intellectual capital pl
dc.subject value pl
dc.subject performance measurement pl
dc.title Modele biznesowe a kapitał intelektualny przedsiębiorstwa pl
dc.type article pl


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

open access Except where otherwise noted, this item's license is described as open access

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info