Wykorzystanie narzędzi marketingu mix do efektywniejszego zdobywania rynku docelowego na przykładzie firmy LOTOS Paliwa Sp. z o.o.

Ładowanie...
Miniatura

Data

2009-06-18 16:04:50

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

W pracy podjęto się zbadania: jakie narzędzia marketingowe stosuje firma paliwowa LOTOS Paliwa sp. z o.o. w celu stworzenia nowego, nowoczesnego wizerunku swojej firmy oraz zdobycia zainteresowania na rynku docelowym, jakim dla spółki jest klient indywidualny ; czy stosowane narzędzia marketingu-mix doprowadziły do zmiany wizerunku firmy i zdobycia istotnego miejsca w bardzo konkurencyjnym sektorze, jakim jest sektor paliw płynnych w Polsce. Firma LOTOS Paliwa funkcjonuje w ciągle zmieniających się warunkach gospodarczych. Kryzys, który dotknął gospodarki wielu krajów świata niekorzystnie odbił się również na gospodarce polskiej. Praca składa się z czterech rozdziałów: dwóch teoretycznych i dwóch badawczych. Rozdział pierwszy jest wprowadzeniem w problematykę pracy. Przedstawiono w nim przede wszystkim istotę i definicje marketingu i marketingu-mix oraz merytoryczne paradygmaty marketingowej koncepcji zarządzania przedsiębiorstwem. Drugi rozdział ma na celu przedstawienie i charakterystykę poszczególnych elementów marketingu-mix: produktu, ceny, dystrybucji i promocji, w świetle literatury przedmiotu. Trzeci rozdział jest pierwszym rozdziałem badawczym. Rozdział ten ma na celu przedstawienie i scharakteryzowanie ogólnej działalności Spółki LOTOS Paliwa. Zawarta jest w nim historia firmy, jej misja, wizja rozwoju i struktura organizacyjna. Przedstawiona została również obecna sytuacja na polskim rynku paliw oraz pozycja firmy w środowisku konkurencyjnym. Czwarty rozdział zawiera analizę wykorzystania elementów marketingu-mix w procesie obsługi rynków docelowych. W rozdziale tym skoncentrowano się przede wszystkim na pionie stacji paliw obsługującym klientów indywidualnych.

Opis

Słowa kluczowe

marketing-mix, produkt, cena, dystrybucja, reklama

Cytowanie