Product placement jako narzędzie kształtowania wizerunku produktów, na przykładzie serialu telewizyjnego „Rodzinka.pl”
Ładowanie...
Data
2014-09-02 01:35:18
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Niniejsza praca szczegółowo opisuje genezę, historię, rodzaje product plecement, a także przedstawia analizę wybranych przykładów lokowania produktów w literaturze, kinie, radiu oraz telewizji. Dodatkowo opisana treść analizuje aspekty prawne oraz finansowe, oddziaływanie, skuteczność, a także sposob, w jaki można zmierzyć lokowanie produktu. Głównym celem przeprowadzonych badań był test założonej tezy, mówiącej że product placement to narzędzie, które jest w dużej mierze odpowiedzialne za kształtowanie wizerunku produktów. Moja analiza oparta była na polskim serialu „Rodzinka.pl”. Przedstawiono analizę czasową i procentową product placement na podstawie wybranych odcinków. Wyniki przeprowadzonych badań ukazały, że lokowanie produktu (zarówno to zaplanowane, jak i przypadkowe) przedstawia nie tylko pozytywne aspekty lokowanych marek, ale także zdarzają się przypadki neutralnych oraz negatywnych oddziaływań.
This thesis describes history and types of product placement. It also shows analysis of selected Polish and external examples of product placement from the literature, the cinema, the radio and also from the television, and discusses formal and financial aspects of product placement. The main objective of the research is to ask if product placement is a tool of designing a product's image. The analysis is based on selected episodes of the Polish series "Rodzinka.pl". The analysis includes time and percentage comparisons in the each selected episode of the series. The results show that product placement (both accidental and intentional) presents not only a positive image of the brand but also neutral and negative sides.
This thesis describes history and types of product placement. It also shows analysis of selected Polish and external examples of product placement from the literature, the cinema, the radio and also from the television, and discusses formal and financial aspects of product placement. The main objective of the research is to ask if product placement is a tool of designing a product's image. The analysis is based on selected episodes of the Polish series "Rodzinka.pl". The analysis includes time and percentage comparisons in the each selected episode of the series. The results show that product placement (both accidental and intentional) presents not only a positive image of the brand but also neutral and negative sides.
Opis
Słowa kluczowe
product placement, lokowanie produktu, reklama, promocja, marketing, komunikacja marketingowa, brand placement, product placement, promotion, marketing, advertisement, tools, brand placement, city placement, marketing communications